En av mina största passioner i livet är dans. Dansen är den kreativa sidan av mig, där jag får uttrycka den andra sidan av mig som jag inte kan visa på samma sätt i vardagen. Den tuffa, självsäkra, sexiga och explosiva sidan.
 
Anledningen till att jag skriver det här är att jag den senaste veckan haft en redig förkylning som hindrat mig från att träna normalt. Jag har varken kunnat koreografera eller dansa. Igår kände jag mig äntligen tillräckligt frisk så jag satte igång... och körde ett pass på två timmar.
 
Jag kände mig så otroligt stark och självsäker, tekniken var perfekt, koreograferandet blev toppen och jag var så bekväm i mig själv. Jag var helt euroforisk och kunde vid vissa tillfällen bara brista ut i skratt för att jag var så otroligt lycklig. Den känslan var helt magisk.
 
Att inte ha tränat på så länge och så intensvit kändes i kroppen idag kan jag säga, haha, men det var så värt det. Även idag körde jag ett pass som gick himla bra. Jag är verkligen så motiverad till att fortsätta kämpa för att komma dit jag vill och fortsätta med det jag brinner för. För utan dansen vet jag inte vad jag skulle vara. ♥
 
Bild från innan sommaren när jag tränade i danssalen.
JoJo

det är så kul när man hittar sin grej, så är det för mig med gymmet :D

sv; jag rekommenderar den verkligen. den är sååå bra! :D kram fina du! <3

Gabriella

Åh såå roligt, att hitta något som man verkligen brinner för är fantastiskt!!

Hanna

Jag älskar också dans :D helt underbart!

Tilda Barkselius

Åh saknar dansen så mycket! Förstår precis vilken känsla du menar, när allt bara synkar och det känns som att maxgränsen för eufori är uppnådd :)

Sanna

Älskar dans!!! :)

Josefine

Gud vad härligt!

sv: Ja verkligen..

Emelie Andersson

Och du är riktigt bra på det också! :) <3

Amanda CL

det är helt underbart att få uttrycka sig kreativt på det sättet som passar en tycker jag!
Jag har ju teatern (som du vet), det är där jag får uttrycka allt det du uttrycker genom dansen. Jag vet inte vad jag skulle göra utan kreativiteten i mitt liv.
Kul att det gick så bra igår :D
kram

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så underbart! Så himla inspirerande inlägg också :)

Alice Lindström

Vad roligt att du hittat något du verkligen brinner för!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress