24 april 2016

Nötbars!

Mat och bak

Tänkte dela med mig av ett litet snack som jag ofta gör, nämligen nötbars!
Jag älskar dem och är perfekta att äta efter träningen eller när man bara behöver ett litet mellanmål. ^^
 
Enjoy! ♥
 
Du behöver:
1 dl mjölk (blir smeten torr kan du behöva använda lite extra, pröva dig fram till rätt konsistens)
4 dl havregryn
1/2 dl honung
0.75 dl kakao
50g/0.5 dl jordnötssmör
1 dl mandlar
1 dl hasselnötter
1 dl russin (valfritt)
Bakplåtspapper
Plastfolie
 
Gör så här:
1. Blanda alla ingredienser förutom mandlar, nötter och russin
2. Hacka nötter, mandlar och russin till önskad storlek
3. Blanda i dem och rör om
4. Lägg bakplåtspappret på en bricka eller plåt och klicka ut smeten
5. Platta till smeten och skär i rutor i önskad storlek
5. Linda in varje ruta i plastfolie
6. Ställ in kylen för att stelna
7. Njut! 
 
 
 
Originalreceptet kommer från Youtube-kanalen WilmasBeauty, men jag har självt lagt till mandlar, nötter och russin.
Lydia

Ser så gott ut!

jessy

Gud så gott :D

Anonym

Vilket bra tips!

sv: Tack fina du!!
Kram

Linn Strömberg

Åh vad bra tips! :D Verkar så gott

Julia

Åh de ser så goda ut!
sv: Åh ja visst är de så snygga! kram

sandra.

Jaha då har du ridigt väldigt länge :) så kul!

och vilket otroligt bra recept :) ser gott ut!!

Anita

Gott :D

Denise

Bra tips! :D

linah

mums! <3

Josefine

Det där ska jag testa!

sv: Taack :)

Tilda Barkselius

Åh vad gott detta vill jag testa!

Agnes

Åh det lät gott! Bra tips :D

Gabriella

Men åh såå gott!! Kram

Piezes

Låter gott, det måste jag prova!:D kram

Sarah

Kul me recept :) Aldrig testat o göra de :)

Johan

Låter riktigt gott.

Sofie Hallgren

Åh vad det där såg gott ut! Du har en fin blogg, kolla gärna in min! :)

Ida - foto & häst

låter ju supergott! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress