Vll börja med att tacka er för er värmande och stöttande kommentarer på mitt inlägg om begravningen, det betyder mycket. Tack. ♥
 
Red min älskling Gypsy i torsdags och oj, vilket härligt pass det var! ♥
Det var ljust när jag åkte till stallet (äntligen!) så passade på att skritta fram henne lite exra ett varv runt gården bara jag och hon. Så mysigt, och de extra skrittminutrarna gjorde henne gott i resten av passet.
 
När lektionen började samlade jag ihop henne och fick ett himla fint utgånsläge att jobba vidare ifrån. Trots hindrena på banan var hon väldigt avslappnad och det märktes verkligen att de extra framskrittningsminutrarna utomhus gjorde henne gott. 
 
Travade fram också vilket även det kändes bra och kände hur hon redan där började jobba på formen. Mycket galopparbete stod på schemat vilket var väldigt bra då galoppen är hennes svagaste moment. Hon brukar ha problem att hålla formen där, speciellt om hon inte fått igenom den riktigt ordentligt innan. 
 
Gjorde ett bra galopparbete och börjar komma underfund med hennes högersida. Det är även i galoppen hon börjar komma igenom ordentligt (lösgörande arbete för henne), hon behöver den extra skjutsen av fart framåt så mycket tempoväxlingar är till hennes fördel vilket detta pass bjöd mycket på.
 
Hon var reaktionssnabb och duktig och behöll sin energi och blev efterhand såååå mjuk och följsam och gick perfekt. Mjuk i volterna, bekväm i handen och perfekta tempoväxlingar. Så underbar var hon och jag är så nöjd med passet. Jag ska verkligen se till nu när vädret tillåter att skritta fram henne några minuter extra för det behöver hon. Det gjorde jag mycket förra våren/sommaren med och det hjälpte väldigt mycket, men det är svårt att göra det på vintern.
 
I alla fall, riktigt nöjd med mig och min prinsessa. ♥
 
Mamma fångade mysstund på bild, haha. 
 
Julia

Så fina ni är!
sv: Ja verkligen så kul!! kram

Tuva Björnwall

låter som ett bra pass och vilka mysiga bilder!! :D

A M

Verkligen en mysbild!!
Har just nu en veckans blogg tävling på min blogg, du får super gärna kika in om det låter intressant! :D
Kramar <3

Louise

Härligt! :)

Terese

Finis!

sv: Men ja, supergott!
Kram

Emelie Andersson

Så mysiga bilder! Och vad skönt med en sån wow-känsla. Det är ju helt magiskt när man får det :) <3

Sv: tack så mycket, vad glad jag blir! :)

Fanny

tycker de e kul å höra om riidpassen, du skriver så bra så jag faktiskt kan förstå trots att jag ej rider haha! Kram finis

Josefine

Söta bilder!
Härligt att det gick så bra :)

sv: Det var de!

Sofia ⎢beautybysoxxi

Vad härligt med ett bra pass :)

Jessy

Vilka mysiga bilder <3

Tilda

Så söta ni är! :)

Amanda CL

vad kul att det gick så bra :)

Tilda Barkselius

Vad härligt att det gick så bra!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress