5 september 2015

Helt okej pass.

Hästar

Red som vanligt i torsdags på min älskling. 
Följde med på systers lektion innan med så att jag fick mysa med Gypsy lite extra. Kände att jag behövde det efter den känslomässigt jobbiga dagen. Jag blev så lugn och lycklig när jag fick se henne. Hon och hästar är verkligen något alldeles speciellt. ♥
 
Jag hade tänkt köra på hackamore, men då hon gick lektionen innan bytte jag inte träns utan bytte bara till dressyrsadel. Hon hade varit på uteritt i två timmar, vilket både gav sin för-och nackdelar i vårt dressyrpass.
 
Fördelen var att hon gav en otroligt stark framridning. Hon var redan uppvärmd och varm i kroppen och hade fortfarande lite kvar att ge. Hon gick i fin form och lyssnade. Nackdelen blev ju då att hon sedan väldigt snabbt blev trött, fick mjölksyra och hade dålig energi passet igenom, vilket är fullt förståeligt efter två timmar ute i skogen. Lite synd att vårt pass blev lidande på grund av det.
 
Hon var fin passet igenom, men kunde självklart varit mycket bättre. Min sits vet jag inte riktigt vad som hände med denna gång och det kändes som att både hon och jag var lite "allover the place." Vi jobbade övningar med volter och skänkelvikningar där hon var rätt fin. Vissa skänkelvikningar blev väldigt bra!
 
Så ja, på det hela taget en helt okej lektion från min synvinkel. Grejen är att det gick ju bra, hon var fin, men att det kunde gått så mycket bättre, men jag är nöjd med tanke på både hennes och mina förutsättningar. ♥ Jag är bara så glad att jag fick träffa henne.
Cajsa Lindahl

hehe ja, man måste ju få plats med allt och ha lättare att hitta liksom. ;-)

anna

Ja pizza är alltid gott ;) Om man inte äter ihjäl sig på de hihi ;) Tack sweetie!!!

Emmy

Kommer bättre dagar! :) Kram

MADDISENJ.SE

Tack fina du! Skönt att passet kändes ok iaf!

linah

va härligt att rida! vill också göra det ;D

Emelie Andersson

Det kan ju inte alltid gå perfekt och ibland behöver man "okej" pass också :) Huvudsaken va att det gick bra och att ni båda va hyffsat nöjda :)

sv: kul att du gillade det fina du :) tack så mycket! <3

coffeeandcupcake.blogg.se

Tur de gick bra ändå ^^

shazi

det är bra med sånna här dagar ibland ;)

Vanessa andersson

visst är det så med hästar. de ger tillbaka så mycket! man kan liksom inte lämna de med tårar! Ibland går det bättre och ibland går det sämre, tror att det går bättre nästa gång när ni kommit igång lite mer :)

Jeanette

Härligt att rida :)

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Låter som det var bra ändå. Fast jag kan inget om hästar. Men man kan ju inte begära för mycket av dem heller, de har ju också sina dagar. men jag tyckte det lät bra. Lite tråkigt att hon varit ute innan och inte orkade så mycket dock...

A M

Kul att rida! Hade tidigare en häst, saknar det så mycket!

Jeanette

Vad bra att du är nöjd i alla fall :)

Jessy

SV; Ja, det är ju lite roligare så när man kan göra så mycket själv på den hihi :D

Erica

Hoppas att nästa pass känns ännu bättre då! <3

miningalinn

Skönt att det kändes okej iaf, hoppas det känns toppen nästa gång!:D

Emelie Andersson

sv: ja det var lite synd men ska försöka få till det så snabbt som möjligt :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress