26 september 2015

Förvänd tagen bakdel.

Hästar

I torsdags var det som vanligt ridning på Gypsy igen!
Jag red henne som vanligt på hackamore och hela passet igenom kändes hon väldigt pigg och med ett väldigt bra tryck i kroppen. Himla härlig känsla! Vi värmde upp och hon fick en fin form snabbt som höll i sig bra i både skritt, trav och galopp. Jag är extra nöjd med hennes arbete under alla galoppmoment då hon höll formen väldigt bra vilket är hennes svaga sida.
 
Vi jobbade mycket på volter med tagen bakdel, vilket betyder att hästens insida och bål ska följa voltspåret, medan bakbenen trampar innanför spåret. Det gick bra! Sen jobbade vi även med förvänd tagen bakdel, vilket är ett steg svårare då man ska hålla hästen på voltspåret, men ställa böjningen åt motsatt håll samtidigt som baken går innanför. Det gick också bra, men var lite nyare för både henne och mig.
 
Vi jobbade även lite samlingsarbete och där lyssnade hon väldigt duktig och samlades fint. Jag kände som tidigare nämnt att hon hade ett bra flyt och tryck hela passet igenom och kändes uppmärksam på mina hjälper. Hon hade verkligen energi och arbetsvilja. Jag är så nöjd med min älskling! ♥
 
Jag tycker att andra bilden var extremt charmig. ;)
 
 
 
 
Nathalie Tegelstam

Mysigt!:)

MADDISENJ.SE

Hoppas du haft en underbar lördag!

Sarah

Haha vilken min hästen gör :)

Boel

Låter som det gick bra för er :D
Haha sista bilden är ju såååå fin :D <3

Madelene

Så härligt när allting går bra !! :D
Jätte fina bilder ;D

Emelie Andersson

Så himla söta! :) <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress