Som jag nämnde häromdagen har showgruppen dragit igång och vi har påbörjat två danser! Båda dansas i par (ej hela tiden) och är koreograferade av mig. Nedan delar jag låtarna så att ni kan lyssna på dem, och skriver lite kort om danserna, upplägget och mina tankar kring dem. :)
 
Love Never Felt So Good- Michael Jackson och Justin Timberlake

Detta var inte en låt jag bestämde mig för att koreografera till, utan det bara blev, haha. Jag improviserade lite, kom på något som kändes bra och sen var jag fast! Jag älskar Michael Jackson och Justin Timberlake och denna låt så det var inte svårt att fortsätta, haha. Ni minns säkert dansen till Love Stoned av Justin Timberlake och jag har även koreograferat mer till honom, han är så bra!
 
Det jag gillar med denna låt är att den är så glad och "sprallig" och det är i det temat jag har koreograferat den; väldigt glatt med lockinginslag. Jag blir så glad av låten och dansen och medlemmarna tycker mycket om den. Jag ville även prova att koreografera en typ av "pardans", så det fick det bli. Väldigt rolig dans att koreografera och jag känner bara glädje när jag kör. ^^
 
 
 
 
Error- VIXX
 
Dansen till den här en utav de allra första egna danser jag gjorde och den gjorde jag för över ett år sedan, men jag gillar den lika mycket idag. Jag har tagit mycket inspiration från originaldansen, bl.a vid 0.54, 1.10, 1.27 och 5.03. När jag hörde denna låt första gången visste jag direkt att jag ville göra något mer modernt och dramatiskt. Till råga på allt är ju killarnas röster otroligt vackra, DE är väldigt vackra, dansen är vacker och videon likaså (så fin historia!) Allt är vackert helt enkelt, haha.
 
Som sagt tog jag mycket inspiration från deras dans och gjorde en som samspelar med varandra. Den här var faktiskt planerad som en av de första danserna i showgruppen förra året, men då var vi inte så många som krävdes så det blev lite svår att klara av. I år hoppas jag att det går bättre! Jag vill verkligen så gärna göra den. I den här dansen samspelar man mer med varandra än vad man gör i LNFSG, men den här går även långsammare.
 
 
Jag är så taggad på dessa två danser! ♥
Netti

Det är verkligen så sjukt grymma danser! Kram

N

Kul :D

Madelene

Så kul med dans !! :D

sv: Ja, det var jätte mysigt :)

Jeanette

Låter som att det kommer bli bra danser :)

MATILDA ROSQVIST

Hej tjejen hade du kunnat hjälpa mig att rösta på mig här: http://missglossy.se/entry?id=454 det tar typ 1 sekund! Hade varit såååååå snällt :D kram!

Jessy

SV: Det var det :D

Linn Strömberg

Åh håller tummarna på att det kommer upp videos ;) <3

Cajsa Lindahl

hehe ja alltid. ;-) Behöver veta vad som passar till hösten av det jag har. ;-)

Natalie Salazar


skulle jag kunna besvära dig om din röst snälla du?
http://missglossy.se/entry/495/natalie-salazar''
tack snälla <3

Vanessa andersson

Åh så kul! jag hade såå gärna velat lära mig dansen till MJ

http://siliiins.blogg.se

Kul :)

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Den första låten är riktigt bra. Och jag gillar videon! Låter roligt att dansa och koreografera! :)

Erica

Duktig du är som koreograferar! :)

Matilda Johansson

Vad roligt! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress