Hej!
Nu har jag kommit över min första frustration med min kraschade dator så känner mig tillräckligt stabil att skriva om det, haha. I tisdagsmorse segade den ihop totalt och jag fick inte kontakt med den på hela dagen eller kvällen. Hoppades att ett mirakel skulle hända över natten, men icke. Gick på onsdagsmorgonen med den till skolans tekniker som hade den över dagen.
 
På eftermiddagen när jag slutade fick jag vänta på honom i över en halvtimme innan han kom och då gav beskedet att hårddisken är paj. Han hade lyckats kopiera över de flesta av mina filer, men inte alla. Igår var det utvecklingssamtalsdag så vi var lediga hela dagen förutom vårt samtal (mitt gick prima). Efter det hade jag tid hos honom igen och fick kopiera över allt som gick (allt gick inte att få över) och som jag ville spara. Ska jag vara ärlig är inte skolarbetena det jag är mest ledsen över, det är alla filmer och bilder, det personliga.
 
Mina filmer och bilder ligger i programmet iPhoto och det ligger inte på hårddisken utan på datorn, och de filmer som faktiskt låg på hårddisken från showgruppen, gick inte att kopiera över. Så ja; när datorn lämnas in på inlämning under veckan riskerar alla mina foton och filmer att försvinna från iPhoto i processen att laga den. Så surt. Men jag ska inte ta något för givet, chansen finns att de ligger kvar, men ja. Det är väldigt surt att tänka på.
 
Nu är jag utan min dator tills den är lagad vilket beräknas ta cirka en vecka, men jag har en lånedator så uppdateringen borde hålla på som normalt. :) Men ni förstår säkert varför den varit seg dessa dagar, har verkligen inte haft någon motivation till bloggen med en trasig dator. 
 
Hoppas att ni har en fin fredag, jag har slutat, men sitter och väntar på Töj som ska med mig hem för en myskväll. ♥
Jessy

Tur du fick låna en dator iallafall då!

Linn Strömberg

Så tråkigt när datorn kraschar!
Datorerna vi hade i högstadiet kraschade stup i ett så lärarna i princip tvingade oss att spara allt i molnet (one drive/icloud) också då alla arbeten alltid försvann.

Dock är ju inte skolarbetena det viktiga i dessa situationer som du säger. Det viktiga är ju bilder och så

frejalimelake - Resor & Livsstil

Synd att inte allt gick att spara, tråkigt när sådant försvinner och speciellt bilder. Tur att du gick kopierat över en del iallafall :) jag brukar alltid lägga över på en extern hårddisk eller usb .

coffeeandcupcake.blogg.se

Så surt när datorn pajar :(

Josefine

Gud så surt!!

sv: Tack det gör jag :)

Cajsa Lindahl

Gjorde provet i alla fall och det gick ganska bra. :) Tror i alla fall att jag är godkänd nu i alla fall. ;-)

Isabella

usch så tråkigt när ens dator kraschar!!

Josefine

Åh vad segt :( Hoppas allt inte försvinner på lagningen!

Nimo

Åhh vad jobbigt! :(

Erica

Tråkigt med datorn! Tur att det gick att rädda en del av dina filer åtminstone, och hoppas att det går att rädda resten också! <3

Johanna

Så tråkigt när datorn kraschar!

Shazi

hade också så förrut, hoppas det fixar sig snabbt och blir bra

johanna

tråkigt! =(

Emelie Andersson

Åh vad surt!! Hoppas verkligen inte att du förlorar dina grejer! Det skulle vara så tråkigt, och som du säger så är det ju personligt <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress