I torsdags hade jag äntligen ridlektion igen efter tre veckors uppehåll! Det var så underbart att sitta i sadeln igen. ♥ Gypsy gick, för ovanligheternas skull, lektionen innan och hade varit ute på uteritt i skogen så det första jag gjorde var att byta till hennes dressyrsadel innan vi skrittade fram. Vi red ute, så underbart! Jag kände lite på henne och hon kändes bra, men väldigt trött, vilket är förståeligt då de haft många uteritter i veckan.
 
Jobbade lite med henne och fick jobba mycket med att få upp henne i ett bra tempo. Stackars sötnosen var så trött, haha. Ett tag blev jag faktiskt rätt irriterad för jag kände inte att hon lyssande på mig, men stundvis hade hon ett bra tempo. Vi jobbade mycket halter, raka vägar och tiometersvolter med öppnor. Jag fick väldigt mycket beröm för volterna och min lärare sa att mina tiometersvolter var de bästa Gypsy någonsin gjort. Det kändes väldigt bra! ^^
 
Hennes form var överlag bra. Efter att vi jobbat ett tag släppte det och hon blev otroligt mjuk och följsam i traven. Sen vid skrittpausen på långa tyglar och sen in i traven igen tappade hon den totalt och det var som att börja om på ruta ett. Sen fick hon in den igen, men tappade den i galoppen. Framåt slutet av passet blev den fin igen. Hon kändes väldigt ojämn i torsdags, men det är inte så konstigt med tanke på att hon knappt gått ett regelrätt dressyrpass på hela veckan.
 
Jag är ändå nöjd och glad att vara tillbaka! ♥
 


 
Elin

Söt bild!

Cajsa Lindahl

Ja, men det tror jag nog att det blir! :D

Ronja

söt bild :)

Hoppas på att du kan hjälpa mig, jag tävlar nämligen om en superfin handväska från by malene birger och skulle verkligen bli glad om du ville slänga in ett ord här så mina chanser till vinst ökar:
http://www.autre.fi/bloggar/streetstyle/ronja-flygare#comments-holder

(den outfit med mest kommentarer vinner, spännande).. Tack på förhand! ♥

Jessy

Va roligt att komma igång igen! :)

Jessy

sv; ja, verkligen :)

Ebba

Svar: ja riktigt mysigt :)

Så fin bild! Kram

Alicia - Alicia And Stuff

Härlig bild, lät som en bra dag! :)

Emma

Vad roligt att du fick beröm för volterna, man blir så mycket mer peppad när man får det! Tycker det är så härligt med uteritter :)
Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress