31 maj 2015

Gypsy!

Hästar

I torsdags var det som vanligt ridlektion på Gypsy igen och vi började utomhus i vackert väder, men fick gå in sen på grund av regn. Hon var mycket piggare än förra veckan vilket var väldigt skönt och vi jobbade mycket galopparbete. Galopparbetet är hennes svagaste punkt, speciellt innan man fått in en stadig form på henne, då blir det ofta att det känns som att man tappar henne. Detta var då väldigt bra för då kunde jag jobba hennes ofärdiga form under längre tid i galoppen och fick då lite mer tid att hitta rätt. Det brukar också vara efter galopparbete och tempoväxlingar som hon ger efter och så var det även denna gång.

Hon blev väldigt fin och stadig och vi gick in i en övning mer skänkelvikningar och öppnor och de kändes bra. Som vanligt blev hon efter lite arbete riktigt fin i formen och jag gjorde en tempoökning i trav och fick verkligen suget i handen när hon sökte sig mer neråt och satte sig fast. Underbart. Hon var pigg och alert hela lektionen och lyssnade bra på mina hjälper. Min lärare sa även att vi är en fröjd att titta på och att det sker små förändringar varje vecka som bara gör oss bättre. Det värmde lite extra. 



Jessy

Så fin!

Jessy

Ja, det blev hon glad för iaf :D

Anita

Så vacker :D

Josefine

Kul när det går bra!

sv: Haha ja han var väldigt smutsig..
Jaha okej, ja dom dansa riktigt bra :)

S A N N A ♥

Kul med ökining:)

Emelie Andersson

åh vad roligt och jag älskar verkligen att läsa sånt här :D

sv: ja men ibland kan det vara mysigt :)

linah

han e så fin!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress