Åh, jag kan knappt förstå att vi verkligen ska uppträda idag. 
Allt slit i dessa månader, alla extraträningar, allting har lett fram till detta.
 
Jag minns när jag pratade om detta lite löst i början av terminen och hur jag sen tog tag i det och drog igång föreneningen. Det tog flera månader innan den blev godkänd av skolan och jag höll i möten, satte upp affischer, pratade med jättemånga lärare o.s.v.
 
Jag minns fortfarande dagen när jag fick nyckeln till skolans danssalar. Då kändes det verkligen som att jag hade lyckats. Lilla Alice, en liten etta på humanistprogrammet, hade dragit igång en helt egen elevförening, DeGeers Showgrupp, och blev den första ettan på flera år att göra det. Att sen se hur vi expanderades på vår hemsida och sen vara med i en reklamkampanj kändes otroligt. Det känns fortfarande overkligt att klicka in under "Elevföreningar" och se "DeGeers Showgrupp" med en kort beskrivning och mitt namn och klass som kontakperson.
 
Vi har haft motgångar, men så mycket medgångar och jag har sett en otrolig utveckling bland mina medlemmar. Vad vi skrattade i början åt bodyrollsen som mer såg ut som ett kroppsligt kaos, men nu är de perfekta, och att se hur mina egna koreografier kommer till liv bland en grupp människor som säger att de älskar dem är otroligt. Det är ju något jag har skapat och att se dem lära sig en dans jag jobbat på så länge och se hur den kommer till liv, gjorde mig lite tårögd.
 
Mina medlemmar har lyssnat, utvecklats och accepterat och gett mig stöd som ledare. Det är ett otroligt ansvar jag har, men deras stöd är guld värt. Vi har så kul tillsammans och det går inte en träff utan att vi viker oss dubbelvikt av skratt.
 
Jag kan kanppt förstå att jag har satt ihop den här föreställningen med koreografier, ljud, bokning av aula, programordning, tal o.s.v. Den senaste månden finns det nog inte en dag som jag inte har gjort någonting med showgruppen. Jag är så otroligt stolt över mig själv för att ha klarat av det här. Det har varit så mycket slit och jag har vaknat om nätterna illamående och nervös och varit nära att stressa sönder, men nu är dagen här.
 
Jag kunde inte vara mer stolt över mig själv och mina medlemmar. ♥
 
Wish us luck! 



Josefine

Lycka till!!

sv: Ja jag vill ha bättre väder och inte så mycket blåst :)

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så spännande, lycka till!

Netti

Självklart ska du vara stolt över dig själv för du är verkligen superduktig :-D

MATILDA ROSQVIST

vad roligt och härlig känsla! :D

Linn Strömberg

Man blir ju glad bara av att läsa det! Så duktig du är Alice <3

Anonym

Sv: det vare oxå :)

Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Låter ju helt fantastiskt!
sv; Ja, morgonträning är ju såå underbart :)

Emma

Åh vilken fin text och hoppas det gick superbra! :')

ebba

det kommer gå bra, lycka till!

svar: visst är hon :)
kram

Sara

Du är så duktig ! :) Lycka till <3 Du måste lägga upp filmklipp sen så man får se det :)

Denise

Wow! Du ska absolut vara stolt över dig själv! Tänk vad du har åstadkommit! :D

- ERICA -

Fin blogg! :) kram

Emelie Andersson

Lycka till, det kommer gå super :D

sv: tack så mycket, jag blev så himla glad :)

Piezes

Men åh vad kul, stort lycka till! :D kram

Josäfin Andersson

Lycka till!! Kommer säkert gå strålande :D

Emma

Så himla roligt! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress