I måndags (rider ju torsagar annars) hade jag min sista lektion för terminen. Det var rätt sorgligt och jag kommer sakna Gypsy så mycket. ♥
 
Det pågick ju hopptävlingar på ridskolan som ännu inte var klara när vi började klockan 19.00. Även om jag inte tävlar mycket själv är det ändå lite härligt med allt folk och musik. ^^ Vi gick in i ridhuset och hade vår lektion och redan när jag klev ur stallet med Gypsy kände jag hur hon spände sig. Som tidigare nämnt är Gypsy hopprädd och spänner sig väldigt mycket när det vankas hopplektioner och tävlingar, och hon hade dessutom hoppat några lägre klasser på förmiddagen.
 
Det påverkar alltid våra lektioner när det är hoppvecka och i måndags, med tävlingar och allt, var inget undantag. I helhet är jag ju nöjd med lektionen med tanke på att hon spände sig så mycket och hade tankarna på helt annat håll. Det märks verkligen på henne att hon inte är fokuserad och inte orkar. Hon är mer mentalt utmattad än fysiskt så det är ett slit att få henne motvierad och att orka. Även om det inte är ett enda hinder på banan tror hon att hon ska hoppa i alla fall och inser det inte förens lektionen är slut att hon inte behöver oroa sig.
 
Vi gjorde i alla fall lite allt möjligt och jobbade böjda spår och tempoväxlingar, där var hon väldigt fin i den långsamma traven. Formen var helt okej passet igenom, men jag tycker ändå hon är så duktig med tanke på hur jobbigt hon tyckte att det var. Min älskling, jag kommer sakna dig. ♥




ebba

svar: åh tack så mycket :)
kramis

louise

Hoppas du får en underbar Lördag ! <3

Sarah

Va tråkigt att de va sista lektionen för terminen :/

Emmish

så fiin häst =)

MATILDA ROSQVIST

så söt häst! :)

Johanna Svensson

Fin häst! Synd att det var sista lektionen denna terminen :(

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress