Okej, för ett tag sedan råkade jag ut för något riktigt lustigt och läskigt som jag nu tänker dela med mig av.
 
Att det bor små husspindlar i vår gillestuga och i tvättstugan, är ingen hemlighet. Det är inget jag reagerar på längre då de alltid sitter under tröskeln till tvättstugan, och om de mot förmodan tittar fram försvinner de alltid in under tröskeln så fort man kommer. Det jag faktiskt reagerar på är när de INTE är där de brukar, och det var det som hände denna gång.
 
Jag hade tränat och skulle hoppa in i duschen, men när jag skulle kliva in i tvättstugan satt det en spindel mitt på tröskeln. "Hmm, okej." tänke jag, men klev sedan över den och hade stenkoll på den. Grejen med duschen är att den är precis brevid dörren, vilket gjorde att jag blev otroligt rädd att den skulle reagera på ljudet när jag började spruta vatten. För att vara på den säkra sidan, spolade jag lite vatten i handfatet längre bort utan att den reagerade.
 
Det kändes ändå inte bra, så jag gjorde ett svanhopp över tröskeln ut ur tvättstugan och ropade på mamma som kom och räddade mig från den lilla spindeln. När hon försäkrat mig om att den var borta, klev jag tveksamt in i tvättstugan igen och tittade mig noga omkring. Jag drog bort duschdraperiet och tittade noga runt i duschen för att se till att det faktiskt inte satt en spindel där också. Kusten var klar och jag vred på vattnet.
 
Då såg jag hur något rörde sig på golvet, och visst, en spindel irrar omkring inuti duschen, livrädd av det kalla vattnet! Jag skriker (ni vet ett sådant där riktigt tjejigt skrik i falsett), släpper duschhandtaget (utan att stänga av vattnet), rycker åt mig handduken och springer så snabbt jag kan så långt bort jag kan och hoppar upp och ned.
 
Jag ropar ned mamma igen som bara skrattar. Liksom, vilka är oddsen, när man aldrig har haft problem med spindlar i duschen förrut, att man ska se TVÅ inom loppet av fem minuter?! Så snabbt som jag duschade efter den incidenten har jag nog aldrig duschat förut. Usch.
Anita

Haha, fy fan för spindlar.. :( :(

Emmelie

Brr, inte direkt en välkommen kompis i duschen det där!

josefine

fin blogg!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress