30 januari 2015

Dressyr blev rodeo.

Hästar

Dressyrlektionen igår var allt annat än lugn, haha. En av hästarna blev rädd för ett av hörnen i ridhuset vilket gjorde att en annan häst också reagerade på det. Det skapade en flockreaktion som gjorde att i stort sett alla började hoppa, studsa, springa och vem vet vad så fort vi red förbi hörnet. Det var lite kaos och svårt att fokusera på något annat. 

Lektionen rullade på ändå sen och hästarna lugnade sig lite grann. Vi jobbade sidvärtsrörelser och mycket galopp för att göra av med mycket av hästarnas nervösa energi. När både jag och Gypsy slappnade av mer blev hon ändå väldigt fin och hon kändes som min lilla dressyrponny igen. :) Vi fick lugna varandra helt enkelt, och även om jag blev arg och besviken på henne för att hon fjantade runt så mycket, fick vi ändå ordning på det. ❤️
idategebos.blogg.se

Fin blogg!!

J

sv:
ja precis =)

Jessica

kul! :)

vanja

så fin design :D

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Oj, ja det där är sådant som kan hända när man har med djur att göra. Tur att ni redde upp situationen och att ingen skadade sig.

Sarah

Tur att allt gick bra iaf :)

Flisan

sv: ja filmen var bra tkr jag :D

Emelie

Härligt att ni fick ordning på allt :)

Boel

Skönt att det gick bättre efter deras nervösa sammanbrott :)

Sv: Ja, det hoppas jag med :)

Nelly

Haha ojdå, vilket kaos en skrämd häst ändå kan ställa till med - tur att dom lugnade ner sej efter ett tag! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress