28 februari 2015

Framdelsvändningar.

Hästar

I tosdags hade jag dressyrlektion som vanligt med min finaste! ♥
Min ridlärare, Nina, var ledig så vi fick rida för Hanna istället och hon är bra. Alltid bra att rida för andra ibland då de påpekar andra saker. :) Vi värmde upp som vanligt med volter, lite skänkelvikningar på volten, flytta bogen lite innanför spåret, tempoväxlingar och så vidare. Hon var väldigt pigg och framåt vilket var bra, men hon var lite svajig och ville inte riktigt sätta ett stöd i handen. Där fick vi jobba lite extra den här gången.
 
Vi gick in i övning där vi övade framdelsvändning (bakdelen roterar runt framdelen) och de gick verkligen jättebra! Hon var samlad och fin och lyssnade bra på mina hjälper. Duktig häst! Överlag var det en bra lektion. Inte lika bra form som det brukar vara, men som alla andra har hästar bra och dåliga dagar. :) Jag är i alla fall som vanligt nöjd över min finis och det är så härligt att vi utvecklats så mycket tillsammans. ♥
 
Jag går ju i dressyrgrupp så vi hoppar ju aldrig. Vi brukar dock hoppa en gång per termin bara för skojs skulle och nästa vecka ska vi göra det! ^^ Senast vi gjorde det hade jag Blackburn då Gypsy är hopprädd, men nu ska jag få ha henne för hon börjar komma över den. Jag ska peppa henne, vi ska klara det tillsammans! 
 
På tal om hästar ska jag mocka i stallet där jag hjälper till samt motionera lillhästen hela helgen då de andra är på mässa. ^^ 
 
Hoppas ni får en fin lördag! ♥



S A N N A ♥

Så kul med dressyr:D

Anonym

Sv: lät som du hade en bra fredag :)

Josefine

Kommer gå bra med hoppningen ska du se :)

sv: Ja verkligen :)

J

sv:
jaha okej :)

Jossie

Jättefin häst :) Blir alltid sugen på att rida när jag läser hästinlägg :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress