Onsdag, 29/7

Vi gick upp runt åtta, åt frukost och checkade ut. Dags att lämna Verona för denna gång. Vi åkte till ett vineri och  vinmuseum nära Gardasjön. Det var väldigt intressant att se museumet, även om jag inte dricker eller är intresserad av alkohol. Sen började vi ta oss längs med Gardasjön och stannade till på ett ställe och fikade. Så vacker vy över sjön och den var så stor! Längs med hela kusten låg hus, cafér, man kunde bada o.s.v. Jag blev överlycklig när jag hörde mitt favoritband på italiensk radio för första gången, haha. Vi tog oss till Österrike där temperaturen sjönk något otroligt till ca 13 grader och sen till Tyskland. Vi fick se det jättebergiga vackra landskapet igen! Där stannade vi och tittade på ett slott (som jag varken kan skriva eller uttala ordentligt, haha). Det var fint, men det spöregnade (jag överdriver inte) hela tiden och det tog ca 20 minuter upp till slottet att gå och lika långt ned. Det var fint, men regnet gjorde att vi inte kunde ta oss till bron som gjorde att man fick en helt makalös bild på slottet (vi såg bilder som andra tagit som satt i presentshoppen och det var otroligt vackert, skulle så gärna velat haft en bild) och det var väldigt synd. Detta slott sägs även vara inspirationen till Törnrosas slott. Blöta in på bara skinnet åkte vi till hotellet i staden Landsberg.

Torsdag, 30/7

Dagen kan beskrivas med ett ord: bil. Vi åkte från Landsberg till Lübeck där vi bodde på ett jättemysigt "gaesthaus " över natten. Så fint! På kvällen åkte vi in till city och mamma och pappa visade vart de brukar gå på julmarknad. Sen åt vi middag på ett steakhouse och det var så gott! Här kunde man tro att det var september och inte juli, haha. Ca 13 grader och grått. Mycket mer att säga om denna dag finns inte, haha.

Fredag, 31/7 (sista dagen på vår resa)

Vi åt frukost, jättegott, och satte oss sedan i bilen igen. Vi timade färjan mellan Tyskland och Danmark perfekt och blev bland de sista bilarna att åka på efter att bara ha väntat ca en halvtimme. Färjan gick bra även denna gång, o´dock lite stormigare hav i början vilket ledde till lite huvudvärk hos mig. Sen åkte vi genom Danmark och sen den korta färjan mellan Danmark och Sverige. Där behövde vi inte ens vänta, vi bara rullade på färjan och den blev inte ens full. Vi var så förvånade att vi hade haft sådan tur och slippt alla köer, haha. Eftersom allt gick så smidigt och vi var i Sverige redan vid klockan 15.00 bestämde vi oss för att strunta i natten i Helsingborg och åka raka vägen hem. Så efter några timmar var vi hemma!

Det här var då inläggen. Nu väntar lite bilder och videos som jag hoppas ni ser fram emot. :) Videosarna kan ju dock ta lite längre tid då de ska redigeras och klippas ihop, men de kommer!

Valeria

Vad härligt att vara utomlands!:)

MATILDA ROSQVIST

Så roligt! Varit i kroatien en gång :)

Jessy

sv; ja det var ju det, ångrar nästan att jag slutade haha :D

Erica

Åh, lät inte kul med stormiga hav när man åker färja. ;p

Så fin bild :)

Cajsa Lindahl

Ja verkligen! Dock är den inte så bra när det kommer till foto. Men jag prövar lite olika inställningar. Inte för att det är så mycket att välja mellan.

Jeanette

Häftig bild :)

Netti

Låter trevligt trots att vissa saker var lite tråkigare. Men så brukar det för det mesta vara tyvärr!

Boel

Låter som en himla mysig trip :)

MADDISENJ.SE

Skulle också vilja åka till Kroatien! Trist dock med stormigt hav när man åker båt :/

louise

hoppas du haft en bra dag nu säger jag godnatt! :)

Klara Andersson

Härlig blogg!
Kram :D

hanna

tack jag är verkligen super nöjd :D

Sarah

Skönt att ni slapp vänta på färjan till Sverige :)

Emma

Hoppas du hade en bra resa :D