Första veckan i tvåan är avklarad och jag tänkte sammanfatta lite kort vad vi gjort! ^^
 
Måndag: Vi började kort och gott klockan 13.00 med upprop, praktiska saker, prat med klassen och lite individuella samtal. Så roligt att träffa alla kompisar och våra mentorer igen!
 
Tisdag: Vi var med ettorna hela dagen. Vi blev indelade i små grupper med både ettor och tvåor och så fick vi visa dem runt och intervjua en varsin etta. En jätterolig dag och man lärde verkligen känna alla ettor, jättekul!
 
Onsdag: Schemat började. Jag har bara två lektioner på onsdagar och denna dag hade jag bara en för att språket inte dragit igång än. Hade sovmorgon, slutade runt klockan 12, åkte hem och kurerade min förkylning med soppa och fruktsallad.
 
Torsdag: Enligt schema igen, men en lektion med ettorna då vår lärare var borta. Inte så mycket att orda om dagen. Ingen ridning på min fina Gypsy då min förkylning inte var så bra.
 
Fredag: Programdag! Vi humanister i showgruppen repade medan ettor och treor (och de tvåor som ville) gick på skulptursvandring i stan som treorna höll i. Sen hade vi dansuppvisning och treorna höll i ett quiz (mitt lag vann, yey!). Sen lunch och efter det lek och fika vid ett mysigt café vid strömmen. Samarbetslekar var det och vi presenterade även ettorna utifrån de intervjuer vi gjort med dem. Trevlig dag! När jag och Tilda skulle åka hem åkte vi med pappa i vår cab, men vi väntade på honom i entrén först. Då kom receptionisten fram och bjöd på gratis glass, haha, lite sådär spontant och härligt!
 
På kvällen insparksfest i parken då alla kom iklädd toga, med andra ord en grekisk folkdräkt. Då höll treorna i aktiviteter och vi minglade med varandra. Det var verkligen så otroligt kul och vi kom alla närmare under kvällen. ^^

Här kommer lite random bilder som tagits veckan igenom.






JOHANNAOFSWEDEN !

Vi hade också tid med nya ettorna där vi visade dom runt och sånt, väldigt kul! :) Vad går du för linje? :)

Emma Engström

Kul att ditt lag vann! :D

Amanda Jona [SPONTAN]

Lät som en väldigt lugn och skön första vecka :)

Jessy

Frukten såg ju inte helt fel ut alltså haha!

Beatrice Johansson

Ser ut som en bra första vecka:)
sv: hihi, det är så skönt:) Kramisar♥

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress