Förra torsdagen hade jag som vanligt dressyrpass med Gypsy, men har helt enkelt inte haft tid, och glömde helt bort, att skriva om det! Slänger in ett litet kort inlägg i alla fall. ^^
 
Skrittade fram en liten stund på utebanan innan lektionen drog igång. Jättevackert väder, men min ridlärare kände ändå inte för att vara ute, haha, så innelektion blev det. Vi värmde upp och hon kändes fin. Jag tycker överlag att hon känns mycket piggare än hon gjorde de första gångerna jag red henne och det är härligt! 
 
Sen började vi rida dem med bogarna innanför spåret, en öppna, för vi skulle sen bygga vidare på en ny övning, alltså skänkelvikning med öppnor, d.v.s en skänkelvikning med mer böjd sida och hals. Det var himla klurigt, haha. Det kändes så otroligt lustigt för det kändes verkligen som att man gjorde fel då det var helt bakvänt, även om det var rätt. Koordinationsförmågan sattes verkligen på prov här och mycket stretching och tänkande för hästarna! En väldigt lustig övning, haha. Den var rolig ändå och det gick rätt så bra, speciellt för att vara första gången. ^^ Jag tror inte ens att Gypsy har gjort det så många gånger förrut. Nöjd är jag! 
 
Jag och min fina prinsessa.



 
Elin Almqvist

Åh vilken fin häst!

Boel

Åh vad fin hon är! :)

Robex Lundgren

fin bild

Flisan

sv: ja det ska bli superkul :D

Linn Strömberg

Så mysig bild <3

Jeanette - Livet i London

sv: Verkligen, fattar inte hur dom kan vara så duktiga för dom ser så otroligt verkliga ut!

Åh så mysig bild! :)

hanna

hihi ja det är nog det bästa som finns när man kommer så bra överens med någon inom träningen :D
vilken fin bild!

Emelie Andersson

Så gullig bild :)

Sv: ja men precis, oftast syftar man ju mest på det negativa. Jag hoppas bara att det går bättre nästa gång :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress