Åh, idrottsdagen igår var verkligen så kul! Även om jag inte kunde delta fullt ut i alla aktiviteter p.g.a min förkylning gjorde jag mitt bästa ändå och tog rollen som peppare, haha. :) Eftersom vi är nior fick vi klä ut oss och min klass var prinsessor! Alla var så söta och gick verkligen in för det, även killarna. ^^ Vi gjorde alla aktiviteter iklädda tyllkjolar och prinsesskronor och vem vet vad. Vår parallellklass, 9bm1, körde på grekiska gudar då tjejerna var gudar och killarna någon variant av Spartacus med målade magrutor, korta shorts och mantlar, haha. Roligt att se att även dem gick in för det!
 
Staffetten förlorade vi i år igen, vilket vi förutspådde då vi har kommit sist nästan varje år, men vi gjorde en kul grej av det och hade gjort upp en plan så hela klassen gömde sig bakom ett hus och när Alexander som sprang sista sträckan i vår klass sprang förbi gav vi honom en flagga och sprang i mål tillsammans med honom, ungefär som man gör när någon vinner OS (förutom att vi kom sist då, haha). En hel hop av prinsessor och killar i kjolar kom inspringandes i mål och även om vi kom sist slutade vi med flaggan i topp! Måste varit en väldigt lustig syn...Vi som dansar i musikalen "körde en Glee" och dansade Single Ladies mitt på planen, vår klass fick rekordet i höjdhopp och mycket skratt och minnen delades. Lätt en av de bästa dagarna i mitt liv, kommer ta lång tid innan jag glömmer detta. ♥ Bilder från dagen kommer att komma i eftermiddag! :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress