7 maj 2014

Hopptest!

Hästar

Hej!
I måndags hade jag hopplektion, återigen med fina Baltazar! Det var dags att göra vårt hopptest. Vi började med att värma upp lite lätt och sen blev det hårdare. Eftersom vi skulle rida en bana med rätt så långa galoppsträckor såg vi till att få igång ett bra driv. Vi galopperade och galopperade, både på volter och spåret i högt tempo och Baltazar var med på noterna! Länge sen han kändes såhär pigg och fräsch. ^^ 

Efter att både vi och hästarna fått pusta efter den rejäla konditionsträningen började vi hoppa fram. Han kändes fin. Sen skulle vi göra banan och självklart var jag först ut, haha. Vi körde på och det gick super! Bra vägar, bra språng och härlig fart. Det blev höga poäng. :) Nöjd!

Idag hade jag mattenationellt och det kändes faktiskt bra. :) Jag är ju ingen klippa på matte, men det gick bättre än väntat. Nu ligger jag nedkurad under täcket och lyssnar på regnet och vinden... Det är ju maj, inte november! :( 

Ha en mysig kväll! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress