Vi samlades klockan 7.45 vid skolan där vi blev upphämtade av en buss och påbörjade den fyra timmar långa bussresan till Liseberg. Den var mysig med mycket prat, sång, en ofrivillig teutspillning (håll koll på din temugg när det kommer en snäv sväng!), sömn och skratt. När vi anlände utanför Liseberg gick vi och åt lunch på en jättelyxig restaurang där det serverades lunchbuffé. Supermysigt. Sen gick vi in i Liseberg. Jag är ju inte jättemycket för karuseller o.s.v så jag och Maja började med lite seightseeing i parken.
 
Mitt mål var att i alla fall åka Flume Ride då jag åkte den när jag var på Liseberg för några år sen och inte var lika rädd, haha. Med hjälp av Ida, lika åkrädda Olle och lärare Pia så åkte vi den! Oj, så kul det var! ^^ Jag mindes dock inte att det var två backar och att de var så himla branta (de såg ju inte så branta ut!) och suget i magen var obeskrivligt. Så glad att jag gjorde det och så roligt det var!
 
Sen åkte jag även Kållerado två gånger som är en bana då man sitter i ett däck och åker runt i en flod med lite små backar och vattenöverraskningar. Lite lugnare och mer vacker. Spelade även lite spel, åt sockervadd och i slutet av dagen åkte hela klassen (förutom jag som tog på mig paparazzirollen) radiobilarna och Flum Ride tillsammans. ^^ Mat åt vi även tillsammans och klockan 21.00 gick bussen hem. Den var också väldigt mysig och när vi var framme blev det många tårar för man började inse att det faktiskt snart var över. En mysig sista tid blev det i alla fall. ♥
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress