14 januari 2014

Ridning i kyla!

Hästar

Hejsan!
Igår var det nog den kallaste dagen på hela vintern, -16 grader på morgonen! Synd att man hade ridning på den kallaste dagen, haha. Jag var osäker om det ens skulle bli ridning för om det är över -15 grader ställer de in lektionerna för det blir både för kallt för ryttarna och hästarna att jobba. Som tur var sjönk det till ungefär -9, men det var väldigt kallt ändå. Jag har märkt att jag tillsammans med kyla och träning blir rätt så känslig, jag vet inte riktigt varför men det är något. Jag minns en gång för några år sen när jag red då jag blev jättekall och yr och började se suddigt och massor av fläckar. Jag höll på att svimma av och det var verkligen obehagligt. Jag fick avbryta lektionen och åka hem. Så kyla och högintensiv träning är inget för mig, haha. Igår dock så gick det bättre!
 
Jag hade min sötnos Grayson och vi hade ingen direkt övning vi jobbade på igår. Vi jobbade mycket med grunderna på vår nivå, att få hästen i en korrekt form, på tygeln, ställning och böjning efter böjda spår o.s.v. Han var lite seg och stel i början, men han gick ändå helt okej. Efter halva lektionen ungefär lossade det rejält och han blev riktigt mjuk och följsam. Det är då man vill rida en timme till direkt efter så att man kan fortsätta jobba! Jag känner verkligen att han och jag har utvecklats jättemycket tillsammans. Jag vet vart knapparna på honom sitter och det går bättre och bättre. ♥
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress