21 december 2014

Underbart med Gypsy.

Hästar

I torsdags red jag sista dressyrlektionen på två veckor då torsdagarna de kommande veckorna är röda dagar. Jag återförenades med min älskling Gypsy efter två lektioner på andra hästar, och så härligt det var att sitta på hennes rygg igen! ^^
 
Vi började med att värma upp i alla gångarter och på volter. Hon la sig genast fint i handen! Vi började med att jobba tagen bakdel vilket betyder att bakbenen följer ett annat spår än frambenen, nästan som att hästen går lite på snedden, med halsen fortfarande ställd runt voltspåret. Lite svårt att förklara. Det gick i alla fall bra!
 
Sen fortsatte vi och gick över till bakdelsvändning, en centrerad rörelse då hästen roterar framdelen runt bakbenen. Hon var väldigt duktig och förstod direkt, speciellt i höger varv, där var hon helt fantastisk! Hon hade ett jättebra tempo och lyssnade väl på mina hjälper. Hon var otroligt fin i formen och gick perfekt på tygeln, jobbade verkligen med bakbenen under sig samt ryggen och höjde svansen lite extra. Trots lite mjölksyra i hennes muskler kämpade hon på. Min ridlärare var otroligt nöjd och sa att det var så härligt att se henne så vacker. Jag är så stolt, både över mig själv och Gypsy. Ett superbra samspel och ett riktigt magiskt pass. ♥
 
Älsklingen.
 
 
sofft.blogg.se

Vad fin!

Wild Child

Det var de :) aaaw vilken söt!

emelie andersson

sicken sötnos! och vad kul att det kändes så bra och att ni samarbetade. Det känns så skönt när ett ridpass bara flyter på och går super, bästa känslan :)

sv: Tack så mycket, blev så glad :D åh vad roligt, ja visst är det mysigt att klä granen :)

Life of Johanna

Förstår att du kommer sakna henne

Jenny Karlsson

sv: Tack snälla du, vad glad jag blir :)

kaffehörnan

Vad nice, gullig bild

Sarah

Najs att de gick så bra :)

Boel

Åh vilken söting :)

Sv: Härligt :D

Sara

Så fin häst :) Och vad härligt att det gick så bra :)

Fanny

Åh vilken söt häst! Och vad roligt att det gick så bra för er :D

Denise

Vad roligt att det gick så bra! :D

Jessica

Kul med dressyr! :)

Erica

Vilken söt häst, vad kul att du fick rida henne igen! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress