15 augusti 2014

Häst tag.

Hästar

Hur länge har du ridit? Jag började när jag var 4-5, så ungefär 11 år.
 
Vilken är din favorit hästras? Åh, det finns så många härliga hästraser! Jag kan faktiskt inte välja.
 
Vad heter din favorithäst? Det kommer alltid innerst inne att vara Grayson. Tyvärr lever han inte idag. ♥
 
Vad är ditt värsta hästminne? Kommer inte på något i detta nu, men att ramla av är ju sällan roligt, speciellt inte när man ramlar av i ett hinder och orsakar plockepinn bland bommarna.
 
Hoppning eller dressyr? Dressyr. Jag kan tycka hoppning är roligt med och en viktig del i ridningen, men jag gillar att verkligen få kontakt och kunna samarbeta med ett så stort djur med så små hjälper.
 
Gillar du att tävla? Sådär, jag är ingen som tävlar hela tiden, men någon gång ibland är roligt!
 
Vad är din mest minnesvärda stund med en häst? Finns många, men ett jag verkligen minns är från en dressyrtävling med Grayson för några år sen. Framridningen kändes inte super, men när vi gick in och skulle rida vårt program var det verkligen som att han förstod allvaret och presterade jättebra. Han ställde upp för mig.
 
Vad är din favorithäst mest rädd för? Han var inte rädd för något speciellt vad jag vet, men han gillade inte att bli blöt om hovarna och var väldigt rädd om sin man, haha. En liten diva i mellanåt.
 
Vad är din favorithästs bästa bus? Han busade sällan, men på ett ridläger en gång busade han loss ordentligt när vi red i gräset och vägrade två gånger på framhoppningen på ett hinder på knappt 30 cm...
 
Säg tre ord som är bra med hästar: Tillit, utveckling, lugn.
 
Hur ser din favorithäst ut? Han var en vit liten C-ponny med rosa mule. Världens finaste och när han var ren såg han ut som en riktig sagohäst. ♥
Anita

Kul att läsa! :D

Matilda Sundin

Vilket roligt inlägg :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress