Vilken klass ska du börja i?- Jag börjar första året på gymnasiet på det humanistiska programmet.

När börjar du skolan?- 18 augusti, en måndag. 

Hade du läxor över sommaren?- Nej.

Vad ska du ha på dig första dagen?- Jag vet faktiskt inte, något vardagligt och somrigt, kanske min blå långklänning eller nåt. 

När går du och lägger dig och när vaknar du på skoldagar?- Det beror lite på när jag börjar, men jag brukar lägga mig ungefär runt 22-22.30 och sen gå upp 6.20. Så har det i alla fall varit under högstadiet, får väl se om det fortsätter så.  Jag behöver i alla fall sova ordentligt så att jag orkar med. 

Vad är stressigast med skolan?- Att hinna med allt, både skola, familj, vänner och egentid. Vissa perioder är stressigare, andra mindre. Tur att jag är organiserad i alla fall, det underlättar verkligen!

Längtar du till skolan?- Hihi, ja, roligt med en nystart. 

Vad är roligast att fixa med för att komma tillbaka till skolan?- Jag brukar inte fixa med särskilt mycket innan, städa skolväskan och köpa en ny kalender eller så, men nu när det verkligen är en nystart ska jag "slå på stort" och köpa lite nya pennor, pennskrin o.s.v.


Vilken klass började du med smink till skolan?- Under låg-och mellanstadiet hade jag inte något smink. Jag vet dock att jag fick ha lite mascara ibland i sexan, men det började väl egentligen "på riktigt" i åttan. 

Kommer du att ha ryggsäck eller handväska?- Lutar åt en handväska, fast ändå inte en handväska, haha. Jag har ju en superfin ryggsäck med så kanske varierar lite. 




lianass.blogg.se

Åh jag längtar faktist också till skolan!!
sv: Ja det var det vekrligen :-)

Amanda

Å jag börjar också första året på gymnasiet!:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress