Oj oj, den här natten var inte bra. Redan igår morse, och några andra mornar, har jag känt av halsont. Igår så blev det bara värre och värre under dagen och näsan rann. Jag gick och la mig tidigt för jag ville vara utvilad till skolan idag, men nej. Somna tidigt var inte något jag gjorde. Näsan rann, halsen bultade och av någon anledning började jag bara tänka på massa jobbiga saker. Det var varmt i mitt rum och jag låg och vred mig i min svettiga säng. Jag gick upp, gick på toaletten, drack vatten, tände min fönsterlampa, la mig igen, och såg att klockan snart var 24. Då hade jag hållt på i ungefär två timmar. Jag lyckas somna tillslut, men vaknar strax av en rejäl hostattack. Vrider mig av värme och smärta i halsen i en timme innan jag somnar igen. Såklart kan jag inte sova ända till morgonen utan jag vaknar av att jag är täppt i näsan och masar mig för andra gången upp ur sängen någon gång vid klockan två. Tar nässpray och går och lägger mig. Nu fryser jag och drar täcket omkring mig, men blir snart jättevarm igen. Sen sommar jag och vaknar med jämna mellanrum tills väckarklockan ringer. Jag och pappa tar beslutet att jag är hemma idag. Ingen skola och troligtvis ingen ridning. :( Dumma förkylning!

FlizanLizan

sv: tack så mkt :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress