22 september 2013

Helgen.

Värt att minnas

Hej! 
Helgen har varit så bra som den kan bli med tanke på förutsättningarna. Kusinerna kom på torsdagkväll och på fredag var begravningen. Det kom väldigt mycket folk, runt 65 stycken, men jag är inte förvånad. Farfar var väldigt omtyckt. Det var en väldigt vacker begravning med Magnus Ugglas låt "Jag och min far" och sen andra typiska låtar som farfar alltid sjöng och tyckte om. Ett jättefint tal lästes och jag läste en text som jag skrivit. Även om det var jobbigt är jag väldigt glad att jag gjorde det. Man sa adjö och la en ros på kistan. Det var länge sen jag grät så mycket som under begravningen. Den var som sagt väldigt vacker och den kunde inte blivit mer perfekt. 

Jag hade på mig min svarta klänning, ett halsband med ett hjärta från min faster som jag fick på min konfirmation och till farfars ära de matchande örhängena jag fick samma dag. 

Efter åt var det korv med bröd, som var så typiskt farfar, och fika hemma hos oss för de som ville. Det blev faktiskt väldigt trevligt! Mycket av den ledsna stämningen var borta och man diskuterade och skrattade åt gamla härliga minnen. :) Min text lästes av nästan allihop och jag fick mycket beröm för den och att jag var så modig som gick upp och löste inför allihopa. Det kändes väldigt bra att något jag själv skrivit och lagt ner hela mitt hjärta i uppskattades av så många fler. På eftermiddagen gick jag och Jens bort till stallet och hälsade på hästarna bara för att rensa tankarna lite. Sen på kvällen åkte vi och tittade på alla blommor från begravningen med band och hälsningar som lagts ut på gården. 

På lördagen åkte jag, syster och kusinerna som sagt in till centrum och sen åkte vi en sväng till en jättevacker ravin som jag nämt förut. Idag åkte de hem.

Det har varit en väldigt känsloladdad och annorlunda helg, men ändå bra. 

Imorgon är det skola och vi ska ha någon skoljogg. På kvällen är det ridning! :) 





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress