Hej! 
Igår var det ridning och hopplektion. Jag trodde jag skulle ha sötnosen Donatello, men nej, jag fick min älskling Grayson istället! Ingen aning om varför, men jag klagar inte, hihi. ^^ Vi började som vanligt med att jobba fram dem i alla gångarter, jobbade mycket i galoppen för att få ett bra framåtbjud. Sen började vi hoppa fram på lite olika hinder och sen byggde vi en bana. :) Vi avslutade med att hoppa en båge då jag skulle börja. Jag red mot hindret, men kom sen på att jag var på väg mot fel hinder och stannade precis innan, haha. Med både skratt från mig och min lärare gjorde jag om och red på rätt hinder. Då tänkte nog Grayson lite busigt "Hon stannade ju innan det förra, då ska jag säkert stanna nu med ". Så ja, han stannade framför hindret. Jag gjorde om, kom över och gjorde en himlans krokig och vinglig väg till nästa hinder som vi också klarade oss över. Vackert var det ju verkligen inte, men över, det kom vi. ;)

I helhet var lektionen helt okej, inte min bästa, men inte heller min sämsta. Jag stod nog för dagens roligaste ritt när min pålitliga lilla häst Grayson bestämde sig för att busa och det blev en miss i vår kommunikation, haha. Som tur är skrattades det bort av mig och min lärare och det är ju verkligen tur att jag inte rider så slarvigt ofta, men sånt händer. ^^ 

Idag efter skolan gick jag bort till stallet. En av hästarna har blivit allvarligt skadad i hoven och har stått inne i två veckor. Hon får inte gå ut alls utan får bara gå omkring i stallgången en stund morgon och kväll. Det är ju en himla tur att gången är stor och hennes box likaså. De andra hästarna turas de om med att ha inne så hon slipper vara ensam vilket är bra. Hon ska gå inne i ungefär två veckor till. :(

Idag bytte vi spån, mockade, borstade och löshoppade shettisen! :) Jag hade kameran med mig, men hann inte ta många kort innan batteriet laddade ut. Fotade med mobilen i stället och några bilder från den kanske kommer upp. :)



Alice

sv: tack sötis!
allt bra med dig idag?

Alice

sv: ja, planer för ikväll?

Alice

sv: plugg och lite serie tittning :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress