6 september 2013

Farfar.

Värt att minnas

Hej hej!
Ja, som ni säkert förstod gick min farfar bort häromdagen. Det är väldigt jobbigt och jag kände som sagt inte riktigt att jag kunde fokusera på bloggen ordentligt. Det är fortfarande väldigt jobbigt som ni säkert förstår, men jag gör mitt bästa och tar mig igenom dag för dag med min familj. Det som var extra jobbigt var ju att han inte var sjuk under den här tiden och låg t.ex inte på sjukhus utan han var hemma och mådde bra. Det kom verkligen som en blixt från klar himmel. Vi minns honom som den fantastiska människa han var och att han alltid var glad med ett leende på läpparna, alltid på språng och levde livet till fullo. ♥
 
Det som har hänt de här dagarna då är att pappa och hans syster, min faster, har varit på lite möten angående begravningen, varit i hans lägenhet och ordnat med lite praktiska saker och så. I förrgår åkte vi ut till lägenheten hela familjen och vi fick välja lite saker att spara som minnen. Det var väldigt känslomässigt att vara där, se alla hans saker, känna hans lukt och minnas honom ordentligt, där i hans egna lilla värld. Vi har pratat massor av härliga minnen också och tänt ljus vid ett kort av honom varje dag. ♥ Jag saknar honom.
 
Idag gick jag i all fall till skolan. :) Det gick helt okej med tanke på omständigheterna med min förkylning och farfar. Det var härligt att träffa alla vänner igen! Snart kommer farmor och min faster hit på middag. :)
 
 
Nelly

Verkligen tråkigt - beklagar sorgen! :(
Förstår att det är jobbigt att det kom som en blixt från en klar himmel, men samtidigt måste det ha varit skönt att han var frisk in i det sista och inte hade en aning om att det skulle hända? :) Både min farfar och morfar gick bort i cancer med några veckors mellanrum och det värsta var att se dom lida och tyna bort </3
Kramar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress