10 oktober 2013

Teknikdag!

Okategoriserat

Hej!
Idag kom ett gymnasium i närheten till vår skola och hade en teknikdag med alla nior! :) Vi samlades i aulan först och fick se en rolig film om ett kärleksproblem mellan Amor och Afrodite. De var båda kära i varandra, men vågade inte visa det. Tillslut tog Amor mod till sig och ville ge Afrodite en ros på deras sista lektion tillsammans, men han visste inte hur. Det var vår uppgift att bygga en bana som levererade rosen! :)
 
Sen fick vi se en till liten film som inspiration, vi blev indelade i grupper och sen satte vi igång. ^^ Vi fick tjugo stycken låtsassedlar att handla material för i "affären". I slutet av dagen skulle banan redovisas och om några veckor kommer de tillbaka och utser vinnarna från vår skola i olika kategorier och också vem som vunnit bland alla skolor. I slutet hade de också en lottodragning där några stycken vann en högtalare i valfri färg. Gissa vem som vann en? JAG! :D Först blev jag bara förvirrad och fattade inte att det var mitt nummer, men sen var det bara kul, haha. Jag valde en rosa. ^^
 
Efter skolan åkte jag och Lilly till vår praoplats och fick våra lappar påskrivna och sen tog vi en fika. :) Imorgon är det orienteringsdag.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress