Hej!
Nu kommer ett ordentligt inlägg om min härliga vecka i Gran Canaria med familjen! ♥
 
Lördag:
Väckarklockan stod på klockan 03.00 och då gick vi upp och åkte till flygplatsen. Vi checkade in och runt klockan 06.20 lyfte vi! Vi fick en god frukost på planet och förutom lite turbulens bland molnen när vi gick in för landning som resulterade i skräckblandadförtjusning, haha, så gick resan bra. När vi landat så hämtade bussen oss och tog oss till hotellet. Det var jättevarmt och härligt och hotellet, Hotel Mirador Maspalomas, var jättefint! Den dagen var vi så trötta så det blev en liten siesta på hotellrummet och lite slappande vid poolen. Vi hade utsikt över poolen och vi kunde se bort till havet då rummet låg högst upp, femte våningen. På kvällen efter maten tog vi en kort promenad och utforskade området.
 
Söndag:
Söndagen blev en härlig dag vid poolen med sol och bad. På eftermiddagen åkte vi på ett välkomstmöte med Fritidsresor som informerade oss om vad som fanns att göra, smarta tips, lite historia och så. Sen gick vi runt lite i centrum där mötet var innan vi tog en taxi tillbaks till hotellet.
 
Måndag:
Ännu en dag vid poolen med sol och bad och en promenad till det närliggande moderna shoppingcentret där vi tittade runt lite.
 
Tisdag:
På tisdagen bestämde vi oss för att besöka djurparken Palmitos Park! Den låg en bit bort från centrum och upp mot bergen. Den var väldigt vacker och bergig med fantastiska fåglar och en jättefin "free flight" fågelshow och en jättefin delfinshow och också en rolig papegojshow. Det fanns ett akvarium också och ett fjärilsrum. En jättevacker park som bokstavligt talat gick i berg och dalar!
 
Onsdag:
Det här blev en dag på stranden med otroliga vågor så man fick verkligen vara försiktig, haha. Vi köpte fräsch melon som var jättegod och tog det lugnt, solade och badade i de gigantiska vågorna.
 
Torsdag:
Vi tog en tur till shoppingcentret Yumbo där jag hittade en jättesöt Marc Jacobs parfym som jag sett lite överallt och nu slog jag till! Där tillbringade vi några timmar innan vi åkte tillbaka till hotellet. På kvällen firades Halloween för fullt och de som höll i aktiviteterna på hotellet hade Halloweendisco för alla små barn! Så gulligt och när vi var ute på promenad såg vi massor av utklädda barn som sprang omkring och knackade på hus!
 
Fredag.
På fredagen blev det lite packning och bad i poolen, men också en tur till shoppingcentret El Tablero som vi var på i måndags. Där provade vi frozen youghurt och fyndade lite.
 
Lördag:
Dags för hemfärd! Vi blev hämtade av bussen och väl på flygplatsen visade det sig att planet var försenat. Så efter 45 minuter fick vi gå på och sen gick det hela rätt fort. Vi fick lunch och eftersom vi beställt lite grejer till hemfärden så fick vi dem också. Jag fick en Christina Aguilera parfym, men den ska jag få "på riktigt" i julklapp.
När vi skulle landa så var det så dimmigt så vi kunde inte landa på utsatt tid. Vi fick cirkulera ett tag över flygplatsen i väntan på att dimman skulle lätt innan vi äntligen landade. Borta bra, men hemma bäst. ♥
 
Det har varit en jättebra semester med roliga hotellaktiviteter och hotellpersonal som verkligen gick in för Halloween och klädde ut sig flera dagar innan, haha. Roliga utflykter och mycket sol och bad. Jag har faktiskt blivit riktigt brun och har knappt bränt mig någonting. Jag kan faktiskt stolt skryta över mina starka bikinilinjer, haha. ^^ Jag brukar inte bli sådär jättebrun, men nu så!
 
Bilder och förhoppningsvis en film kommer att komma så småningom. :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress