Hej!
Idag var det första dagen i skolan efter två veckors prao och lov!
Klockan 13.00 skulle vi vara på en annan skola i stan för en föreläsning med Mark Levengood, men jag hade utvecklingssamtal precis den tiden. Det gick jättebra och mina betyg ser bra ut! :) Efter det åkte jag till föreläsningen och efter att varit lite vilse i stan och fått fråga en elev vart aulan låg, så var jag framme. ;) Dock så hann jag bara komma in, sätta mig och höra typ tre ord innan det var slut, haha. Lite synd att missa för det var tydligen en bra föreläsning.
 
Ridning ikväll också och jag fick Baltazar. :) För att han ska jobba bättre så går han ofta med en så kallad "snodd" som hjälper honom att komma ner på tygeln lite lättare. Jag fick ner honom bra och vi började värma upp i olika volter och gångarter. När en häst "spårar" så går den med alla hovar under sig och bakbenen följer frambenens spår, alltså som de går till vardags. Nu skulle vi flytta ut baken från spåret istället så hästen gick med kroppen snett, men frambenen följde spåret. Vi gick in i en övning och sen gjorde vi den i trav. Baltazar är en bra häst som tycker om dressyr, men han blir lätt VÄLDIGT överambitiös. Han vill gärna visa att han kan och vad han kan så han får lite svårt att fokusera på det han ska göra och liksom "krullar ihop sig". Gullunge! ♥ Trodde aldrig att det kunde vara så svårt att rida en ambitiös häst, haha. ;) Jag fick kämpa lite idag, men det blev bättre mot slutet så det var ändå en bra lektion. :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress