26 november 2013

Dressyrpass!

Hästar

Halloj!
Igår var det som sagt ridning igen och dags för hästbyte. Jag fick ha fina Blackburn igen som jag hade rätt så nyligen. ♥ Vi började värma upp och jag fick snabbt ner honom i en bra och stabil form. Vi värmde upp i alla gångarter, på spåret, på volter och vi gjorde även lite skänkelvikningar. Sen la vi upp stigbyglarna och började jobba med små volter, fyra på varje långsida, och tagen bakdel som vi haft som "tema" under de senaste veckorna. Det gick jättebra! Han var mjuk och aktiv och låg riktigt fint i handen med en fin form. Duktig häst! Vi samarbetade super! ♥
 
Idag så gick jag bort till stallet och skulle mocka, men de hade glömt att jag skulle komma så allt var redan klart, haha. Vi har sjukt mycket den här veckan i skolan och även om jag inte mockade så var det ändå skönt med en liten promenad och komma bort en liten stund. :) Just nu är det fullt med prov, inlämningar o.s.v inför julbetygen och vi ska ha en julkonsert den 4:e december och två konserter med symfoniorkestern lite senare som vi håller på att öva för fullt till. Massvis av luciatåg är också inplanerade. Det är mycket, men kul! ^^
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress