16 maj 2013

Stressad vecka!

Hästar

Hej!
Den här veckan har verkligen vart stressad i skolan så har inte haft alls mycket tid kvar till bloggen, men nu är det värsta över så nu borde det bli bättre! :)
 
I måndags var det ju ridning och hopptest på fina Baltazar. Det gick väldigt bra och är väldigt nöjd med mina poäng! Testen är ingenting som är på blodigt allvar, utan som ett tillfälle att se vad man behöver jobba mer på o.s.v. Det viktgaste är inte poängen, utan att man är nöjd med sin insats! Vi började med att rida fram i alla gångarter och på volter och sen började vi hoppa fram på lite hinder. Sen hoppade jag banan (väldigt komplicerad så kan tyvärr inte förklara den) och det gick jättebra, är väldigt nöjd! ♥
 
I tisdags var jag och pappa och tittade på en moped till mig! Tyvärr var det ingen fullträff då den hade rätt så många repor och reagerade inte riktigt så snabbt på gasen, men det var en väldigt fin modell och blank och fin. Synd bara på de små missarna. :( Igår hade jag konfirmation och då jobbade vi ännu mer med våra ord och gick igenom hela gudstjänsten igen.
 
Klockan 18.00-20.00 är det dags igen för konfirmation (vi har två träffar den här veckan eftersom det är sista veckan och vi har mycket att göra) och denna gång den allra sista träffen! :( Känns lite sorgligt, men idag ska vi sjunga, få ställa frågor som vi inte vågat/velat/hunnit säga på en lapp som sen läggs i en låda (anonymt), äta mat tillsammans och mysa. ♥
 
Idag hade jag också NO-prov som har tagit upp väldigt mycket tid den här veckan så det är skönt att det är över. Nu ska jag sätta mig och göra lite teori till mopeden! :)
 
Ha det bra! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress