28 maj 2013

Fantastisk!

Hästar

Hej!
Igår var mitt internet inte alls samarbetsvilligt och jag kunde inte blogga om min ridlektion, utan kunde bara lägga upp en liten bild. :( Ber om ursäkt, men det är sånt som händer.
 
I alla fall, igår hade jag ridlektion med fina Gypsy. :) Vi började med att skritta ut i skogen en sväng då vi skrittade och sen travade vi en runda och några galoppsprång blev det också. När vi kom tillbaka började vi jobba hästarna mer i alla gångarter och jobbade formen. Om Gypsys form har jag bara en sak att säga: Fantastisk! Hon var så otroligt fin! Tuggade på bettet, låg fint i handen, böjde fint på halsen och nacken, formade sig efter skänklen på de böjda spåren och bra framåtdriv. Så otroligt fin, det går knappt att beskriva. Man måste nästan uppleva det för att förstå. En av mina absolut bästa dressyrlektioner. ♥ Jag la också upp mina stigbyglar då de var för långa och tog tillfället i akt att öva min sits utan stigbyglar istället för att korta dem. :) Jag tycker oftast om att jobba utan stigbyglar (har självklart inget problem med stigbyglar, men om de ändå är lite för långa/korta kan man lika gärna lägga upp dem), då får man jobba mycket mer på sin sits.
 
Idag var det skola som vanligt och efter det var jag med min fina vän Tilda! ♥ Vi hade väldigt kul som vanligt och pratade om allt mellan himmel och jord. Efter ett tag tog vi tag i oss och gick ut och sprang intervaller. :) På vägen hem tog vi en sväng förbi stallet och hälsade på hästarna. Tack för dagen!
 
Imorgon är det skola, men efter lunch ska vi åka till en ridskola och rida med klassen! Kul! :)
 
Ha det bra! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress