24 mars 2013

Helgen!

Värt att minnas

Hej!
I fredags så tog jag tag i min förkylning och begav mig till sista dagen på dagiset. När jag kom dit så lekte jag lite med barnen och sen hade vi en speciell samling för mig. Jag fick en jättefin blomma med små påskharar av choklad och två egengjorda kort. Vi sjöng också en sång som vi sjöng när jag var liten och gick på dagiset och sen fick jag massor av kramar av de äldsta barnen som skulle åka iväg en halvtimme senare. Jag fick också massor av fina teckningar och jag fortsatte att umgås med barnen tills det var dags att gå hem och det fick jag göra tidigare än vanligt. Jag gav en bukett tullpaner, en liten chokladask och ett eget brev som jag hade skrivit till fröknarna där jag tackade för min tid här och så. Jag fick kramar av fröknarna och barnen och jag var faktiskt en aning tårögd när jag gick där ifrån.
 
Det har varit två jätteroliga veckor och jag har lärt mig massor om arbetet och fått träffa så mycket underbart folk. Barn, nya fröknar, gamla fröknar som jag hade när jag gick på dagiset och trevliga föräldrar. Alla har varit så snälla och mysiga och det har varit två minnesvärda veckor! ♥ Jag kommer definitvit gå dit och hälsa på snart igen!
 
På kvällen hade syster några kompisar här som sov över och firade att hon fyller 11 år. Kvällen till ära hade vi för första gången bakat Cake Pops och de blev jättegoda! :) På lördagen kom släkten på släktmiddag för att fira syster. Vi firade också lite påsk med påskägg, påskbord och så eftersom vi inte kommer att träffa de under påsken. Vi kusiner spelade Wii och hade jättekul! :) Min moster jobbar ju som sagt som nagelterapeut och frisör och hon klippte också mitt hår. Det blev ingen stor förändring utan hon klippte bara bort det som var mest slitet i topparna, det blev bara ca 5 cm kortare. :) Någon gång i sommar ska jag klippa det igen så får se om jag vill klippa upp det lite mer då.
 
Jag märkte också under helgen att min förkylning har kommit tillbaks lite ytterligare, men jag tog mig till gudstjänsten i kyrkan imorse iallafall. Dock klarade jag inte länge, för jag fick en jättestor hostattack och fick gå ut och sen kom pappa och hämtade mig. :( Synd, men jag försökte iallafall. Vi får se om jag kan gå till skolan imorgon eller hu det blir. Vill ju träffa alla fina kompisar igen! ♥
 
Imorgon börjar ju som sagt skolan igen efter två veckors prao. Imorgon har vi vanlig skoldag och jag har ridning på kvällen (beror ju på om jag kan gå eller inte) och tisdag fram till torsdag har vi temadagar. På torsdagen ska också jag och min klasskompis göra vårt manövertest för EU-moped! Spännande! :) På fredagen är vi lediga och då åker familjen och farmor till mina kusiner och firar påsk med dem. Får se om min kusin känner för att gästblogga lite. :) Sen är det påsklov och det ända jag har planerat just nu är teorikursen för EU-moped som jag ska gå i tre dagar! :)
 
Ha det bra! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress