Hej!
Ja, förra onsdagen hade vi ju musikcafé i klassen, men jag hann tyvärr inte skriva ett ordentligt inlägg då, men nu så fick jag tid att göra det. :)
 
Det blev lite ändringar i schemat gällande genrepet, men det löste sig bra och jag och några av mina fina kompisar gick på stan ett tag och fikade och åt mat. När klockan började närma sig 17.00 drog vi oss mot cafét som vi hade fått låna och uppträda i. :) Vi började göra i ordning lite, flytta om lite stolar och så, när cafét stängde för allmänheten och sen drog vi igång genrepet. Jag har ju dansat i ungefär 8 år (dock inte lektioner längre, men jag tycker fortfarande det är väldigt kul och dansar mycket på fritiden, jag får se om jag börjar ta lektioner någon gång igen!) och min fina vän Tilda har dansat ett tag så vi hade fixat ihop ett dansmedley som vi visade upp! På genrepet hade vi dock lite problem med musiken som inte lät som den skulle, men det löste sig. I vårt medley hade vi med låtarna Singing In The Rain, Toma med Pitbull, Freeze med Jordin Sparks och Knock On Wood med Amii Stewart (vi hade inte hela låtarna, bara en viss del ur varje). Tack snälla Olle som mixade ihop medleyt åt oss! ♥
 
Klockan 19.00 började vi! Vi började med att sjunga låten Oh Happy Day hela klassen, sen hade vi några solonummer och grupper och sen sjöng vi låten Schackles precis innan pausen. Då fick man fika och umgås. :) Direkt efter pausen var det dags för mig och Tilda och vi gick in till låten Singing In The Rain och gjorde en liten teaterscen, dansade hela medleyt, avslutade med en liten scen och gick ut till Singing In The Rain igen! Jag är så otroligt nöjd och stolt över att vi klarade det! Flera veckor av träning som verkligen lönade sig i slutändan! ♥ Det var många som tyckte det var ett väldigt bra nummer med bra dans och och de tyckte det var roligt med våra små scener, vilket var väldigt roligt för vi strävade efter ett underhållande och bra nummer! :) Väldigt nöjd!
 
Sen var det några fler nummer och sen avslutade vi med att sjunga den afrikanska låten Baba Wethu hela klassen. Jag är så stolt över klassen och så glad över att vara i en klass med så mycket potential! Alla är så duktiga och underbara! ♥
 
Igår sov jag över med fina Ida! Vi tog en mysig långpromenad och köpte godis, myste, pratade och såg på massor av film! Mysig kväll! ♥
 
Imorgon får vi lite gäster som ska komma på fika och jag och mamma ska börja bygga ihop min bokhylla för nu har äntligen de nya delarna kommit! :) På måndag och två veckor framåt så är det ingen skola för vi ska praoa! Det ska bli jätteskönt med en paus från skolan för det har varit så mycket just nu, så det ska bli kul att göra något annat! Jag ska praoa på mitt gamla dagis med min fina vän Vilma. :)
 
Trevlig lördag! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress