Hej!
Idag var det första dagen på min prao! Jag praoar som sagt på mitt dagis där jag gick när jag var liten. Det var en jättekul första dag! Jag kände mig verkligen välkommen och omhändertagen och det var så kul att träffa mina gamla dagisfröknar och allting är nästan precis som när jag gick där. :) Vi diskuterade gamla minnen och jag minns väldigt mycket! Bl.a lekarna vi lekte, små discon, uppträdanden, saker jag gjorde o.s.v. Jag blev presenterad och fick leka med barnen, både ute och inne. Dagens sötaste kommentarer måste ha varit när en fröken vid en samling frågade " Ser ni något annorlunda i ringen? " och syftade på mig och ett barn svarade " Vi har en ny fröken!" och när jag frågade en liten kille på ca 2 år vilken avdelning han gick på och han sa vilken adress han bodde på. ♥ De är för söta!
 
På kvällen var det som sagt ridning igen och hästbyte. Jag fick rida Figaro, en ganska liten, vit häst som jag inte har ridit på jättelänge, så det var kul. :) Eftersom det faktiskt var ljust ute när vi började lektionen så skrittade vi fram utomhus! När vi kom tillbaka började vi trava och galoppera, jobba på volter, jobba med hästens form, ställa och böja och så. Eftersom Figaro går på ett träns som kallas för hackamore, ett träns utan bett, så måste man ta lite större tygeltag så att han känner något, men det gick bra och jag fick ner honom fint i formen! Han är ganska svår att få dit, så jag är nöjd. Sen la vi upp stigbyglarna och fick jobba mycket med sitsen och magmusklerna i både trav och galopp, på volter, ridvägar och så. Det gick bra och Figaro låg fint i formen i stort sett hela lektionen! Jag är nöjd! :)
 
Imorgon är det tisdag och ännu en dag på dagiset!
 
Ha det bra! :)
//
Nelly

Roligt med prao! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress