Hej hej!
Då tisdagen var en lugn dag var gårdagen hysteriskt stressig! Den började med ett litet missförstånd lärarna emellan så sen visste vi inte om vi skulle ha lektion eller inte, men det löste sig. Efter den korta hemkunskapslektionen gick dagen i en rasande fart med endast lunchrast och en femminutersrast då vi övade till konserten nonstop. Jag som har ansvar för balscenen med alla danser skulle då lära ut tre danser till klassen med tre kompisar och det var ju inte det lättaste, men gick, det gjorde det! Blev så stolt över klassen efter det när de satte det och tog det seriöst. ♥ Vi har ju ett gymnasium precis bredvid skolan och igår vara alla studenter överallt och spelade hög musik så det dunkade och i matsalen var det kaos, haha. Det är lite gulligt, för varje år ställer sig en eller flera studenter på borden och håller ett litet tal för mattanterna (gymnasiets elever äter i samma matsal som oss) om hur mycket de uppskattar maten o.s.v. :)  En fin tanke! Dock var ju inte det ett lugnande moment och det var lite typiskt att det skulle vara student precis den dagen då vi hade som stressigast, men självklart förstår jag dem. Även om dagen varit en av de stressigaste på länge, så tog vi oss alla igenom den och fick mycket gjort!
 
På kvällen drog jag och Rebecca ut och körde ett varv på mopederna i området och sen fick Rebecca en fin idé som jag tyckte var härlig! Vi bestämde oss för att åka in till centrum och köpa lite godis och ett gulligt kort till vår bästa vän och överraska henne. :) Kvällen var strålande fin med vacker himmel och det var härligt att bara åka runt på en härlig landsväg med lite trafik. ♥ Det var allt en förvånad Frida som tog emot oss i dörren, men tanken uppskattades och hos henne hamnade vi ett tag innan vi åkte hemåt. :)
 
Idag då, så är det packning på schemat för ikväll åker jag, familjen och lite fler i släkten till mina kusiner. :) Den äldste av dem tar nämligen studenten imorgon! Där stannar vi till på söndag. Jag ska försöka hitta på lite tidsinställda inlägg, annars kommer jag säkert blogga från mobilen eller någons dator när jag får tid, men jag lovar ingenting. :) Nu är det långhelg!
 
Ha en bra långhelg och njut av ledigheten! ♥
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress