Hej!
Idag var det den allra sista ridlektionen innan sommaren. :( Jag hade Gypsy igen och vi fick välja om vi ville rida ut, rida i gräshagen eller jobba markarbete och lite hinder. Gruppen röstade fram uteritt. Själv har jag aldrig varit något stort fan av uteritter då jag känner mig rätt osäker, men jag blir bättre och bättre och säkrare hela tiden och klarar ändå alltid av dem. Jag är ju dressyrtjej ända in i benmärgen, men det är ändå skönt att bara rida ut och höra fågelkvittret, solens strålar och känna värmen. ♥ Vi red både på stigar i tät skog och på många vackra stora grusvägar och stigar där vi ökade tempot till både trav och galopp. Det var härligt och vi red en otroligt fin väg som ledde lite upp på ett berg med en otrolig utsikt. Förutom många jobbiga myggor i de tätare delarana av skogen som skapade lite frustration både hos hästar och ryttare så var det en härlig sista lektion! ♥
 
Imorgon är det tisdag och då ska vi (om jag minns rätt) se 9:ornas konsert och sen ska vi gå och köpa glass med våra B-språks grupper! :)
 
Ha det bra!
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress