9 juli 2013

Nagelskolan!

Naglar

Eftersom jag är borta på Stadium Sports Camp den här veckan så tänkte jag göra en liten "Nageskola" om hur jag sköter om mina naglar. Det blir en "serie" i fem delar och den första kommer nu! :)
 
Del 1:
Det jag alltid gör först är att ta bort det gamla nagellacket, om du har något. Det finns medel till sådant och jag brukar lägga vätskan på en bomullsrondell och sen skrubba på nageln. Vill man vara lite mer noga och precis kan man doppa en "tops" (som man brukar rengöra öronen med) i medlet och använda den. Tvätta sen händerna med tvål och vatten och torka sen. Ta fram en tandborste och tandkräm och ta lite tandkräm på borsten. Skrubba sen varje nagel med borsten. Skölj sen bort.
Alla bilder i guiden är från Google!
 
Imorgon kommer nästa del! :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress