Hej hej!
Igår var jag ju som sagt på kofirmationsgudstjänsten för gruppen jag har varit "prao-ledare" för! ♥
Klockan 8.45 samlades vi i kyrkan och vi gick igenom lite vad som skulle hända. Sen fick de byta om till sina kåpor och då var det dags för ett gruppfoto. :) Vi genrepade och allting gick bra. Runt klockan 10.30 började folk komma och klockan 11.00 var det dags att börja. Precis innan fick jag meddelandet om att Cory var död så det kändes lite extra jobbigt då. Mormor och morfar som inte kunde medverka på min konfirmation för morfar låg på sjukhus då var där med mamma och mamma tände ett ljus för Cory. Det gjorde även jag efter. ♥
 
Alla blev presenterade och sen gick de iväg och bytte om och sen började själva konfirmationen! Jag bar ett ljus när vi gick in i procession. Vi ställde upp och sjöng en låt och sen skulle ju jag varit med och sjungit Hallelujah med två konfirmander, men jag kände att jag inte klarade av det. Det var nog tur att jag inte var med för det slutade med att jag satt och grät medans Viktor, ledare, höll om mig och tröstade. Sången tog fram alla känslor ytterligare en gång. Jag lyckades samla mig och tog mig igenom hela gudstjänsten utan att gråta mycket mer. Det var en väldigt vacker gudstjänst med bildspel, en pjäs då jag läste ett stycke ur bibeln som några av de andra spelade upp, vackra låtar och mycket mer. De gjorde ett jättebra jobb. ♥
 
Efteråt var det lite fika och gruppkort för alla som ville fotografera. Det sades hejdå och alla åkte hem. Jag kommer sakna alla otroligt mycket, men som tur är ska vi ha en återträff i Augusti. :) Bilder från konfirmationen och SSC kommer komma upp så snart jag får tillfälle!
 
Ikväll får vi lite gäster och imorgon åker jag, syster och pappa och campar en natt. :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress