29 januari 2013

Ridning och dans.

Hästar

Hej!
Igår var jag ju och red och det var dags för hästbyte! Jag fick rida Donatello, en liten och vitgrå häst med mycket energi, men samtidigt lydig och fin. :) Vi började med att värma upp i skritt, trav och galopp på både fyrkantsspåret och på volter. Jag fick ner honom väldigt fin i formen! Allting flöt på bra, men när vi galopperade på volten snubblade hästen framför mig och gick omkull! Helt plötsligt låg både häst och ryttare på marken och jag som var precis bakom fick göra en tvärbroms för att inte krocka med dem. Som tur var blev inte hästen eller ryttaren skadad och de kunde båda genomföra hela lektionen. Vilken tur! ♥
 
Efter uppvärmningen började vi jobba med bakdelsvändningar genom en typ av sicksackbana med koner. När man gör en bakdelsvändning ska hästens bakben och bakdel flytta sig runt frambenen, man flyttar hästen undan skänkeln. Det gick bra, i helhet var det en bra lektion! :)
 
Idag följde in fina vän Tilda med mig hem! ♥ Vi åt mellanmål och började lära in oss en streetdance som vi eventuellt ska visa upp på klassens musikcafé då man får dansa, sjunga, spela instrument eller göra något annat kul för våra familjer, släktingar och vänner som kommer och tittar! I pausen bjuds det på fika. :)
 
Imorgon är det onsdag och dags för hemkunskap i skolan och konfirmation efter. :)
 
Ha det bra!
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress