18 februari 2013

Gypsy.

Hästar

Hej!
Nu var första dagen på sportlovet avklarad och den har varit bra!
Dock så har min syster feber och är förkyld, men vi hade en lugn liten mysdag. :) På kvällen var det som vanligt dags för ridning och det var hästbyte! Jag fick rida Gypsy. Hon är en svart och vit skäck (fläckig) som är pigg och framåt, men behöver jobbas lite med för att få henne dit man vill. Det var också första gången jag red henne så det var lite extra spännande! Vi började värma upp i skritt och trav och jobba volter och form och ställning och böjning i nacken och så. Jag fick ner henne väldigt fint i formen och hon kändes otroligt följsam och böjde fint på nacken! Sen gick vi in i en övning då vi gjorde lite skänkelvikningar i skritt och sen bytte vi övning och gjorde skänkelvikningar i både skritt och trav. Det gick rätt så bra, men det gick lättare i traven för då fick jag lite mer framåtdriv. I skritten är det lättare att hästen förlorar framåtdrivet lite grann och då är det svårare att få den dit man vill, men det gick ändå rätt så bra för jag fick ändå ett rätt bra framåtdriv. :) Sen galopperade vi lite på både volter och på fyrkansspåret och lite så. Tycker att det var en rätt bra lektion, speciellt eftersom det var första gången med Gypsy! :)
 
Imorgon ska jag vara med min fina vän Tilda! ♥
 
Ha det bra! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress