Hej!
Idag har det varit fullt upp hela dagen!
Först var det vanlig skola fram till lunch med bl.a hörförståelseprov på spanskan och sen var det dags för skridskoåkning. Det var roligt och vi åkte både inne i ishallen och utomhus. Som tur var hade vi vädret på vår sida med strålande sol! :) Efter skolan åkte jag och pappa till en körskola i stan och skrev in mig på en kurs för EU-moped på påsklovet! Jag fick göra ett syntest då jag fick titta på bokstäver och lampor som lyste på olika sidor av ögonen. Det gick bra och så fick jag lite information om kursen och så. Nu ska vi ansöka om körkortstillstånd och så och sen är det bara att vänta till påsklovet! :) Blir väldigt roligt och det är bra tider, bara tre dagar med en lektion på 2,5 timme förutom en dag då det är två lektioner med en timmes lunch och de är alla teorilektioner. Sen är det tre körlektioner också som kommer vartefter. :) Ser framemot kursen och jag ska också gå den med min fina kompis Rebecca så det blir extra kul! :) Sen åkte vi och fixade mitt pass också som har gått ut.
 
Idag var det ju också ridning och det var dags för hoppning. Tyvärr hade jag inte Donatello idag, men det gjorde inte så mycket för jag fick ha superfina Baltazar istället! En grå, stor häst med otroligt bra och sköna språng över hindrena. Vi började med att värma upp på spåret och på volter och med lite tempoväxlingar och så. Idag hoppade vi studs och snettigenom. Det var två studsar med tre hinder på varje studs på en långsida och sen var det ett hinder på två snettigenom. Vi kombinerade studsarna och hindrena på lite olika sätt till lite olika banor och det gick bra! Jag måste faktiskt säga att det var en av mina bästa hopplektioner! ♥ Fina Baltazar.
 
Hoppas ni har haft en bra måndag! :)
Ha det bra!
//
Nelly

Så roligt att du ska ta körkort för EU-moped :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress