20 februari 2013

Flygfisk!

Okategoriserat

Hej!
Trots att klockan inte är särskilt mycket har den här dagen redan bjudit på mycket, bl.a dramatik i form en flygande fisk... 
Vi har ju sen länge haft akvarium i lite olika storlekar genom åren och just nu har vi ett stort, ett litet och sen ett med vår fina sköldpadda Molly. Det stora akvariet står så att om man tittar på tv så kan man enkelt se det fina akvariet med de fina fiskarna. Min syster gick och skulle titta på tv och helt plötsligt ropar hon att den största fisken i akvariet inte är där! Jag tror förstås att hon bara skojar, men sen blir jag tveksam för hon låter väldigt övertygande. Jag går och tittar och mycket riktigt, den stora fisken är inte i akvariet. Det är såklart inget man förväntar sig, man tror ju såklart att alla fiskar ska vara där, vart skulle de annars vara? Jag försöker fatta att fisken faktiskt inte är där och jag tittar ut över rummet, skriker till och ser fisken ligga helt död på andra sidan rummet! Både jag och syster blev otroligt chockade, det är ju inte något man ser varje dag! Han måste ha lyft på det tunga locket till akvariet med sin kraft och hoppat ut och sen hamnat på andra sidan rummet. När fiskar hamnar ovan vattnen börjar de sprattla så det var så han kom till andra sidan rummet, han sprattlade sig dit. Det hände nog i natt för ingen märkte något förens jag och syster hittade honom, så tyvärr låg han där ganska länge. R.I.P fisken. ♥
 
Hoppas att dagen blir lite lugnare nu med lite mindre dramatik!
 
Ha det bra och hoppas er dag är lugnare! ;)
//
 
Nelly

Oj då, så trist :(

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress