19 december 2013

Sista julkonserten. ♥

Musik

Hej!
Igår kväll var det som sagt dags för vår allra sista julkonsert. ♥ Det var som vanligt väldigt kul och gick väldigt bra, men såklart jättesorgligt att det var den sista. Jag såg några som grät och som den känslomässiga människa jag är blev även jag rörd. :( Undrar hur morgondagens avslutning kommer att sluta...
 
I alla fall så började konserten med att några ur symfoniorkestern stod och spelade ett stycke uppe på en läktare medan alla sopraner och altar stod längs väggarna och tenorerna och basarna var på scenen (stämmor). När stycket var slut släcktes hela salongen ner och det blev kolsvart och det var bara en spotlight på dirigenten och sopraner och altar sjöng en tvåstämmig låt längs med väggarna. Sen gick vi upp och alla sjöng lite gemensamma låtar, en flöjtgrupp spelade, orkestern spelade några enskilda stycken och en soloartist sjöng. Här är vår (körens, inte orkesterns) repertoar för kvällen:
 
Var inte rädd för mörkret
Det är en ros utsprungen
Goder afton
Koppången
Glory to God
Hallelujakören
Betlehems stjärna
En skrift i snön
O helga natt
It's the most wonderful time of the year
We wish you a merry christmas
 
Det var en jättebra kväll. ♥
Jag ska sätta ihop en video med lite klipp från konserten så ni kan höra, det är tyvärr inte alla låtar, men det är ett litet smakprov i alla fall! ^^
 
Idag har vi köpt gran och imorgon är det avslutning och äntligen jullov! Imorgon åker vi bort till mina kusiner Emil och Jens och stannar över helgen. Ska se om Jens vill gästblogga igen. ;)
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress