23 december 2013

Barbackaridning!

Hästar

Hej!
Idag var det som sagt ridning igen, fast vid klockan 12.00 istället för 18.00. :) Rätt skönt faktiskt att det var ljust när man red, även om vi red inomhus så lyste ljuset igenom. Jag hade fina Grayson igen och man hade valet att rida barbacka. Trots att Grayson har en rätt så obekväm och spetsig ryggrad så valde jag att köra barbacka ändå. Träningsverk imorgon är en garanterad julklapp, haha. Idag övade vi på galoppfattningar från skritt. Vi började med att värma upp som vanligt och han kändes helt okej i formen.
 
Sen gjorde vi lite halter och halvhalter för att känna att de lyssnade ordentligt och sen övergick vi till galoppfattningar. Det gick bra! Han var lyhörd och reagerade bra. Vi samarbetade bra och det blev för mig som ryttare behagligt att sitta ned då han höll ett lagom tempo som jag kände att jag kunde påverka. I slutet blev hans form superfin! Han gick så fint på tygeln och trampade under sig att jag undrade om jag satt på samma häst som i början av lektionen, haha. Härligt när man märker en utveckling på bara en timme. ♥
 
För övrigt idag har vi storstädat, julpyntat lite mer och klätt granen. Imorgon är det jul! Jag kan inte riktigt förstå att det är imorgon för har tyvärr inte fått någon större julkänsla. :/ Beror nog på snön som ännu inte kommit. Känslan kommer förhoppningsvis snart! :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress