Hej!
Igår var det som sagt lucia/julkonsert och det var jättekul! ♥
Vid klockan 18.00 samlades fyror, sexor och nior för en snabb uppsjungning och några sista förberedelser. Vi nior och några sexor gick och bytte om till luciakläder medan fyror och resterande sexor tog plats i de främre bänkarna. När all publik var på plats släcktes kyrkan ned och vi började! Det gick ett led med tärnor (och killar i sexan, men de hade inte sjärngossestrutar och gick då med oss tärnor) längs ena väggen av kyrkan och ett annat likadant led på andra sidan och två i mittgången fram mot scenen. Medan vi gick in sjöng vi och efter en låt till framme på scenen kom lucia in medan vi sjöng ännu en låt. Efter några låtar till var luciatåget slut och vi tågade ut i mittgången. Alla var så fina och killarna så söta med sina strutar på huvudet och vita sjärngosselinnen, hihi. ^^ Då sjöng fyrorna och vi sprang snabbt och bytte om!
 
Efter fyrorna kom vi upp på scenen och ställde oss vid dem och då kom även sexorna upp och så sjöng vi lite gemensamt men också årskursvis. Det var en väldigt lyckad och fin konsert! ♥ Man blir så stolt över allihop, speciellt över sin egen klass och parallellklassen. Vi har haft så många konserter tillsammans och det har skett en enorm utveckling genom åren. Killarna kämpar på med den djupaste basstämman trots att de inte är lika många som oss tjejer och vi andra kämpar med våra höga toner och mellanstämmor. Lite tårögd blir man ju faktiskt när man tänker på vad vi åstadkommit, haha. ♥
 
Repertoar för konserten. Vi sjöng dock inte "En skrift i snön".
 
Jag gillar ju att filma och klippa och klistra med sånt, haha, för att jag tycker det är så roligt och det blir så fina minnen, så jag har filmat lite från repen och så som nog kommer ut här. :) Min syster filmade under själva konserten med, men tyvärr fick hon bara med några enstaka låtar från luciatåget (inte den andra delen) och bilden är inte den bästa, haha, men man ska inte kräva för mycket. ^^ Min fråga till er nu är:
 
Skulle det vara intressant med en video med klipp från konserten så ni kan få höra hur det låter?
 
Let me know, så fixar jag det! :)
Nu laddar jag om till ett luciatåg med några i klassen ikväll vid klockan 19.00!
 
 
 
Anonym

Ja, snälla lägg upp klipp!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress