Hej!
Igår var det som sagt dags för den första julkonserten! Då var det två företag, jag tror det var två, som hade köpt hela konserten så det var bara deras personal som var där. Själva konserten gick bra! Vi var duktiga, orkestern var duktig och allt gick smidigt och lätt. Ikväll har vi en likadan konsert till för föräldrar och andra med samma repertoar så imorgon kommer jag berätta mer om konserten. Jag ska också försöka se till att min syster filmar så kanske ni kan få se lite klipp igen om det vore intressant. ^^ Dagen idag var i alla fall jätteskön! Vi fick kompledigt för konserterna idag på skoltid så vi gick bara 9.10-11.15 istället för 8.00-15.40. Så skönt! De lektioner vi hade var SO då vi såg på film och på matten spelade vi spel. ^^ Jag och Lilly åt lunch på skolan och sen drog vi till stan och jag inhandlade den sista julklappen. Skönt att vara klar med alla. :)
 
På tal om julen så börjar jag bli måttligt trött på vädret! Idag var det strålande sol, gröna åkrar och fåglarna kvittrade som om det var rena rama våren. Speciellt kallt är det inte heller. Vad sjutton? Det är ju december!  Som den snöälskaren jag är så blir december inte alls lika mysig utan snö och jag börjar nästan tvivla på att det kommer komma någon snö till jul... Inte kul, men vi får se vad som händer. :)
 
Nu laddar jag inför konserten ikväll, min allra sista julkonsert! Som vanligt när det är konsert kommer det att bli jättekul, men det känns samtidigt sorgligt att det verkligen är den sista. ♥ Jag kommer lätt att försöka gå med i någon kör eller liknande, något som har med musik att göra i alla fall, när jag börjar gymnasiet för jag tänker inte släppa en så stor del av mig själv bara för att ett nytt kapitel i mitt liv börjar. ♥
 
 
Nelly

Vad roligt med konsert! :)
Jag har också tröttnat rejält på vädret - men tyvärr så har vi istället för vår rena höstvädret med regn, moln och inga solglimtar alls ;/

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress