Hej!
Jag ska börja med att säga att gårdagen var allt annat än lugn!
Det var ju luciadagen igår och jobbet som musikklasselev är då otroligt hektiskt och man är eftertraktad överallt och förväntas bidra med fantastiska luciatåg. Det är allt annat än lugnt, men så kul! ^^
 
Dagen började med att möta upp klassen klockan 7.30 för att sen promenera till Skatteverket där vi skulle hålla vårt första luciatåg för dagen. Där var jag lucia och det var första gången jag var det i den här klassen. :) Det gick bra och efter det bar vi av till Lönecenter där klassen delades upp i två delar, några på fjärde våningen och några på första. Båda tågen gick jättebra och efter det var vi lediga. Vissa slutade för dagen och kunde gå hem, men vi var ungefär tio som skulle till ett sjukhus senare och lussa. :)
 
Vi åkte till skolan och åt lunch för det var pannkakor, haha, och sen gick jag, Ida, Frida, Rebecca och Alfred en sväng på stan och jag lyckades hitta en julklapp till så nu har jag bara en kvar! Efter några timmar åkte vi till sjukhuset och lussade och allt gick bra förutom att lucias krona inte satt så bra och började droppa stearin i ansiktet på henne. :/ Vi gick ju jättemycket för vi skulle till olika avdelningar och då blir det ju att det droppar mer. Vi tog av henne kronan tillslut och fortsatte ändå och sen kom en läkare springades med min batterikrona (man fick inte ha levande ljus på skatteverket så vi behövde en batteri) och satte på Fridas huvud, haha. ^^ Bra gick det i alla fall!
 
Runt klockan 16.00 var jag tillbaks i stan och mötte upp fina Sophie och Nisse från vår Sportscampgrupp. Vi fikade, pratade och så, mysigt! Sen gick jag och Sophie hem till henne och förberedde lite för sen kom Frida, Ida och Alfred och vi hade en mysig kväll tillsammans. ♥ Det var en väldigt bra dag även om det var fullt upp hela tiden. ^^
 
Imorgon kommer mormor och morfar hit och då ska vi julbaka och sen ska jag iväg på klassens sista luciatåg!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress